شناسهٔ خبر: 32493842 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر جهادکشاورزی:تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار می گیرد

کاشان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با حمایت مجلس و دولت در کنار وام های اشتغال روستایی، تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از یک طرح گلخانه ای خالدآباد نطنز در جمع خبرنگاران بیان کرد: دولت بخشی تسهیلات بانکی دریافتی را مورد حمایت یارانه ای قرار می دهد، بدین ترتیب که بخش زیادی از سود مورد انتظار بانک ها را تامین می کند.
وی افزود: این منابع در اختیار قرار گرفته و برای طرح های تولیدی در چارچوب اقتصاد مقاومتی مانند توسعه گلخانه ها و کشت گیاهان دارویی تخصیص می یابد که امید می رود با این منابع پیش بینی شده، بتوانیم هم توسعه و هم پایداری تولید را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین سفر یکروزه خود به کاشان، آران و بیدگل، نطنز و ظرفیت این شهرستان ها از جمله در زمینه گیاهان دارویی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مردم این نقاط به ویژه شهرهای نطنز و بادرود با توجه به محدودیت های اقلیمی که وجود دارد، توانسته اند با استقبال از روش های نوین آبیاری، گلخانه های در حال توسعه و مسائل مرتبط با کنتورهای هوشمند و حجمی بهره وری آب را هر چه بیشتر افزایش دهند.
وی اضافه کرد: برخی مشکلات نیز البته در ارتباط با کنتور حجمی و کاهش ساعت وجود دارد که امید می رود همکاران در وزارت نیرو آن را مورد توجه قرار دهند تا اجحافی صورت نگیرد.
حجتی همچنین به برخی از درخواست های مردم منطقه مبنی بر تغییر کاربری زمین، قنات ها و همچنین خسارت های ناشی از سیل اشاره کرد و افزود: امید می رود با اقدام ها و برنامه های ریزی ها بتوانیم این خواسته ها را نیز برطرف کنیم.
12 هزار هکتار زمین قابل بهره برداری در شهرستان نطنز وجود دارد که پنج هزار هکتار باغ و سایر آن زمین کشاورزی است.
شهرستان 47 هزار نفری نطنز در فاصله نزدیک به 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
وزیر جهاد کشاورزی در سفری یکروزه به شهرستان های شمالی استان اصفهان از مجمتع پرورش ماهیان زینتی راوند و باغ گیاه شناسی کاشان، یک مجتمع پرورش ماهی در منطقه کویری آران و بیدگل و طرح گلخانه ای مجتمع کشت و صنعت خالدآباد نطنز دیدن کرد.
8123/6026/

نظر شما