شناسهٔ خبر: 32492262 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عفو بین‌الملل: ائتلاف تحت امر آمریکا ۱۶۰۰ غیرنظامی را رقه سوریه کشته است

90057

عفو بین‌المل و یک گروه ناظر به نام ایروارز در گزارشی اعلام کردند حملات تحت رهبری آمریکا در رقه پایتخت خلافت داعش در سوریه در سال ۲۰۱۷ مرگ بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی را به دنبال داشته است، این آمار ۱۰ برابر آن چیزی است که خود ائتلاف به آن اعتراف کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین‌الملل و ایروارز که یک گروه مستقر در لندن است و سال ۲۰۱۴ برای نظارت بر تاثیر کمپین تحت امر آمریکا علیه داعش تشکیل شد، گزارش خود را براساس تحقیقات ۱۸ ماهه از تلفات غیرنظامیان در سوریه از جمله حملات دو ماهه به رقه ارائه کرده‌اند.

آنها گفته‌اند یافته‌های ما حاکی از آن است که حملات ائتلاف نظامی آمریکا (آمریکا، فرانسه، و انگلیس) بطور مستقیم مسئول مرگ بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در رقه است.

در این گزارش تاکید شده است که این یافته‌ها حاکی از  حجم گسترده نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر است و ما از اعضای ائتلاف می‌خواهیم صندوقی برای پرداخت غرامت به قربانیان و خانواده‌هایشان تشکیل دهند.  

این ائتلاف پیش از این گفته بود در حملات خود حداکثر دقت را برای اجتناب از تلفات غیرنظامیان بکار می‌گیرد.

عفو بین‌الملل سال گذشته نیز اعلام کرد حملات هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف در رقه نقض قوانین بین‌المللی بوده و جان غیرنظامیان را به خطر انداخته است اما تاکنون آماری از تلفات ارائه نشده بود.

انتهای پیام

نظر شما