شناسهٔ خبر: 32491832 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فینال لیگ برتر بسکتبال

تاریخسازی گرگان یا قهرمانی آبادان در تلاش سوم

تیم‌های شهرداری گرگان و نفت آبادان از فردا، سری متفاوت فینال را در لیگ برتر بسکتبال آغاز می‌کنند

صاحب‌خبر -
تاریخسازی گرگان یا قهرمانی آبادان در تلاش سومبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ سری فینال لیگ برتر بسکتبال از ابتدای دهه نود تا به حال بدون حضور یکی از تیم‌های مهرام یا پتروشیمی برگزار نشده بود. مهرام و پتروشیمی چهار بار در این دهه با یکدیگر در فینال روبرو شدند و ذوب آهن اصفهان، دانشگاه آزاد، ​نفت آبادان و شهرداری تبریز دیگر تیم‌هایی بودند که در این مدت شانس حضور در فینال را مقابل یکی از تیم‌های مهرام یا پتروشیمی پیدا کردند.
فینال امسال به این ترتیب با غیبت همزمان هر دو تیم مهرام و پتروشیمی،​ رنگ و بوی دیگری دارد. تیم‌های شهرداری گرگان و نفت آبادان تا پنج مسابقه فرصت دارند که با کسب سه برد به نخستین قهرمانی لیگ برتر برسند.
 
دو بار تا یک قدمی جام
نفت آبادان در فینال سال‌های ۹۵ و ۹۶ به پتروشیمی بندرامام برخورد کرد و از پس این تیم برای کسب قهرمانی برنیامد. تاریخ برای زمان صعود گرگانی‌ها به فینال باید بیش از این ورق زده شود. گرگان هیچوقت در مسابقات فعلی با عنوان لیگ برتر به فینال نرسیده بود؛ اما پیش از آن در لیگ کشوری سال ۱۳۷۰-۷۱ همراه با ذوب آهن اصفهان به فینال رسیده و نایب قهرمان شد. فصل قبل از آن هم تیم شاهین گرگان یا همان شهرداری فعلی مقابل ژاندارمری تهران قرار گرفته و نایب قهرمان شده بود؛ بنابراین رقابت دو تیم نفت و گرگان در فینال امسال، ​اهمیت ویژه‌ای برای کسب نخستین قهرمانی در هر دو شهر دارد.
 
نفت آبادان بدون خارجی مقابل دو خارجی گرگان
نفت آبادان تنها تیم بدون خارجی در مراحل نهایی بود که البته از حضور مایک رستم پور بازیکن دورگه ایرانی - آمریکایی بهره می‌برد. تیم شهرداری گرگان هم پری پتی آمریکایی و دراگوویچ صربستانی را در ترکیب خود دارد.
در این میان پتی بیشتر از سایر بازیکنان خارجی امسال در ترکیب تیم جا افتاده و به مهره‌ای تاثیرگذار در تیم گرگان تبدیل شده است. امیر صدیقی بازیکن تیم شهرداری گرگان درباره هم تیمی خارجی خود می‌گوید: "پتی بازیکن بزرگی است و خیلی به تیم کمک می‌کند. تنها بازیکن خارجی در این چند سال که واقعا خاکی و صمیمی است. با توجه به شخصیتی که دارد، او را به عنوان بازیکن خارجی نمی‌بینیم و بیشتر رفاقت داریم."
حماد سامری سرمربی تیم آبادان هم اعتقاد دارد فینالیست شدن گرگان و آبادان مثل یک رویا بود و​ درباره نداشتن بازیکن خارجی می‌گوید: "از ابتدای فصل تا به حال هیچوقت از من نشنیده اید که بگویم تیم مقابل بازیکن خارجی یا چقدر بودجه دارد. به نظرم مطرح کردن این مسائل قشنگ نیست. از روزی که این مسئولیت را پذیرفتم، ​می‌دانستم که با این شرایط باید کار کنم. به هیچ وجه دنبال ضعیف نمایی نیستم. هر تیمی بازیکنان خوبی داشته که تا این مرحله آمده است."

باتجربه‌ها رو در روی هم
تیم‌های گرگان و آبادان از حضور چند بازیکن با تجربه در ترکیب خود بهره می‌برند. بابک نظافت را شاید بتوان قدیمی‌ترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر بسکتبال نام برد که در ترکیب تیم گرگان همچنان عملکرد خوبی دارد. حامد سهراب نژاد یکی دیگر از بازیکنان باتجربه گرگان است که نقش مهمی در برد‌های اول و دوم اين تيم مقابل شیمیدر داشت. امیر صدیقی هم حالا با سابقه چندین قهرمانی و فینال لیگ برتر می‌تواند به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه لیگ برتر به شمار رود.
سعید داورپناه، آرن داودی، وحید حاجیان و محمد حسن زاده هم از بازیکنان باتجربه نفت آبادان هستند. داودی پارسال با حضور در فینال لیگ برتر همراه با شهرداری تبریز، قهرمان لیگ شده بود و حالا بعد از خداحافظی از بازی‌های ملی امیدوار به تکرار قهرمانی لیگ این بار با پیراهن نفت آبادان است.
 
برنامه مسابقات فینال:
مسابقات اول و دوم به میزبانی گرگان
جمعه ۶ اردیبهشت
ساعت ۱۶:۱۵ شهرداری گرگان - نفت آبادان
شنبه ۷ اردیبهشت
ساعت ۱۶:۰۰ شهرداری گرگان - نفت آبادان

مسابقه سوم فینال به ميزباني آبادان
چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت
ساعت ۱۶:۰۰ نفت آبادان شهرداری گرگان
 
مسابقات فینال لیگ برتر به صورت سه برد از پنج مسابقه برگزار می‌شود و تیم آبادان در صورت نیاز به بازی چهارم در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت هم میزبان گرگان خواهد بود.
همچنین در صورتی که سری فینال نیاز به مسابقه پنجم داشته باشد، شهرداری گرگان یکشنبه ۱۵ اردیبهشت میزبان این مسابقه خواهد بود.

نظر شما