شناسهٔ خبر: 32491756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرجهاد:برف و سرما 130 میلیاردتومان به باغات میانه خسارت زد

تبریز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه گفت: برف و سرما بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال خسارت به باغات میوه و مزارع این شهرستان وارد کرد.

صاحب‌خبر -

جلال رحیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به کاهش شدید دما طی هفته جاری در استان و شهرستان افزود: با وجود هشدارها و اقدامات انجام شده، در اولین روزهای اردیبهشت نفوذ سرمای دیررس بهاره و افت دمای هوا خسارت سنگینی به باغداران میانه وارد کرد.
وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه امسال دمای هوا در شهرستان تا 3 درجه زیر صفر کاهش یافت، اظهار داشت: سرمای امسال نیز مثل سرمای سال گذشته در این فصل، درختان میوه شهرستان را که به بار نشسته بودند، از بین برد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه، میزان خسارت درختان هسته دار شهرستان، براساس برآوردهای اولیه کارشناسان را، 75 درصد محصول درختان گردو ، 70درصد زردآلو، هلو، شفتالو، گوجه و آلو و 65 درصد درختان بادام ، آلبالو و گیلاس اعلام کرد.
وی اظهار داشت: باغداران شهرستان میانه با دارا بودن 11هزار و 330 هکتار باغ میوه 200 هزار تن انواع محصولات سردرختی را همه ساله به بازار عرضه می کنند .
رحیم زاده حمایت فوری و جبران خسارت باغداران شهرستان را ضروری دانست و تاکید کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید نسبت به برآورد خسارت وارده و پرداخت غرامت به باغداران اقدام کند.
7231/6132/3071

نظر شما