شناسهٔ خبر: 32490239 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین اخبار از لیبی؛ پیشروی نیروهای الوفاق به‌سمت "غریان و ترهونه"

R36348/P/S8,88/CT10

سخنگوی عملیات "آتشفشان خشم" وابسته به دولت وفاق لیبی از پیشروی به‌سمت مناطق تحت کنترل نیروهای خلیفه حفتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، محورهای جنگ در جنوب طرابلس همچنان شاهد پیشروی سریع نیروهای دولت وفاق لیبی به‌سمت مواضعی است که نیروهای خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی از چهارم آوریل جاری به‌کنترل خود در آورده‌اند.

"مصطفی المجعی" سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات "برکان الغضب" (آتشفشان خشم) وابسته به دولت وفاق لیبی گفت که نیروهای الوفاق بخش‌هایی از منطقه "سوق الخمیس" در نزدیکی شهر "ترهونه" را به‌کنترل خود در آورده و همچنان به پیشروی خود به‌سمت "غریان" ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت که نیروهای الوفاق راه اصلی امدادرسانی به نیروهای خلیفه حفتر را بسته‌اند و از طرف دیگر کشتی‌های گارد ساحلی و نیروی دریایی لیبی سواحل از "سرت" تا "رأس جدیر" را برای جلوگیری از هرگونه اقدام یا تلاش برای امدادرسانی به نیروهای حفتر از طریق دریا رصد می‌کند.

المجعی درباره صداهای درگیری شدیدی که از شب گذشته در بخش‌های جنوب شرق طرابلس شنیده می‌شود گفت: این صداها ناشی از درگیری‌هایی است که در پی پیشروی نیروهای الوفاق در محور وادی الربیع و عقب‌نشینی نیروهای حفتر به‌سمت جنوب شرقی به‌وقوع پیوسته است.

وی درباره اوضاع محورهای نبرد گفت که آرامش در تمام محورهای نبرد حاکم است، اما عملیات طی ساعات آینده برای پیشروی بیشتر از سر گرفته خواهد شد.

منطقه کوهستانی غریان مهمترین پایگاه نیروهای حفتر است، زیرا گذرگاه اصلی پایتخت به "الجبل الغربی" به‌شمار می‌رود و به جاده‌های مهمی به‌سمت دو پایگاه "الوطیه" در غرب و "الجفره" در جنوب راه دارد.

از سوی دیگر ترهونه منطقه‌ای است که نیروهای حفتر از آنجا عملیات سیطره بر قصر "بن‌غشیر"، وادی‌الربیع و عین‌زاره را آغاز کردند.

هشدار صلیب سرخ درباره بحرانی‌شدن اوضاع انسانی در لیبی

صلیب سرخ بین‌الملل از بحرانی شدن اوضاع انسانی در مناطق پرازدحام طرابلس پایتخت لیبی در پی خشونت‌های اخیر هشدار داد و تأکید کرد که اوضاع انسانی به‌شکل سریع در حال بحرانی شدن است و مناطق مسکونی در طرابلس به میدان درگیری تبدیل شده‌اند.

ژنرال حفتر که سمت فرماندهی ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل شورای ریاست جمهوری است که از سوی غرب به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات  حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*

برچسب‌ها:

نظر شما