شناسهٔ خبر: 32489446 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین برداشت انبه کشور در چابهار آغاز شد

چابهار- ایرنا- شهرستان چابهار به دلیل آب و هوای مساعد و زمین های حاصخیز نخستین منطقه در ایران محسوب می شود که برداشت میوه گرمسیری انبه در آن آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، برداشت میوه گرمسیری انبه در چابهار از سطح 100 هکتار از باغات کشاورزی این شهرستان آغاز شده و برداشت این محصول تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
چابهار با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل داراست.
سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان چابهار بالغ بر 16 هزار و 305 هکتار با تولید سالیانه 389 هزار تن است که از این سطح سه هزار و پنج هکتار را محصولات باغی با 209 هزار تن تولید و 13 هزار و 300 هکتار را محصولات زراعی با تولید 180 هزار تن تشکیل می دهد.
از مهمترین محصولات باغی می توان به درختان گرمسیری موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پیوندی، تمر هندی، نارگیل و پاپایا اشاره کرد.
از محصولات زراعی خارج از فصل مورد کشت در چابهار نیز می توان به کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و کلزا اشاره کرد.
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 270 هکتار از مجموع سطح زیرکشت محصولات باغی این شهرستان به کشت انبه اختصاص دارد که از این سطح 150 هکتار را نهال و 100 هکتار را درختان بارور تشکیل می دهند.
نورالدین میرلاشاری افزود: سالانه 900 تن انبه در شهرستان چابهار تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی تصریح کرد: سطح زیرکشت انبه نسبت به سال زراعی گذشته با توجه به توزیع تعداد پنج هزار اصله نهال پیوندی به صورت یارانه ای به کشاورزان افزایش یافته است.
مدیرجهاد کشاورزی چابهار افزود: از آنجائیکه میوه درخت انبه جهت مصارف فرآوری ترشی مورد استفاده قرار می گیرد به همین منظور به صورت سبز برداشت می کنند.
3043**3213

نظر شما