شناسهٔ خبر: 32488489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان امام رضا (ع) در مسیر سبز شدن قرار گرفته است

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح اولیه تشکیل بیمارستان سبز مدتهاست تهیه شده و مقدمات دست یابی به آن نیز فراهم شده است، گفت: در بیمارستان سبز علاوه بر فعالیت های بدنی ورزشی و تفریحی، حفظ محیط زیست نیز در اولویت قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ دکتر علی سروش روز پنجشنبه در همایش پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در سایت بیمارستان امام رضا (ع) افزود: علاوه بر بیماران، همه شهروندان هم می توانند از بیمارستان سبز برای ارتقای سلامتشان بهره بگیرند.
وی درادامه با بیان اینکه اکنون اولویت اصلی در حوزه سلامت بیماری های غیر واگیر است که به بیماری های سبک زندگی مشهور است، گفت: برای پیشگیری باید به اصلاح سبک زندگی بپردازیم و سبک زندگی سالم از فعالیت فیزیکی شروع می شود.
وی اظهار داشت: تهیه و مصرف غذای سالم در مرحله بعدی است و تمام حوزه ها باید به این امر بپردازند تا مسیر غذا از مزرعه تا سفره سلامتی شهروندان تامین شود.
مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سیگار عامل مهمی در مشکلات سبک زندگی است و مصرف آن عامل مرگ و میر جدی به حساب می آید، گفت: کنترل استرس بسیار مهم است و روش کنترل آن باید به همگان آموزش داده شود.
دکتر سروش با گرامیداشت هفته سلامت، افزود: این هفته به صورت نمادین برای یادآوری نعمت سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: یکی از کارهای خوب برای تامین سلامتی انجام ورزش و فعالیت بدنی است که مانع اصلی بروز بیماری قلبی و عروقی است.
دکتر محمودرضا مرادی افزود: شایع ترین عامل مرگ و میر در کشور بیماری های قلبی و عروقی است که با انجام مرتب ورزش می توان تا حد زیادی از آن پیشگیری کرد.
وی اظهار داشت: در کنار انجام مرتب ورزش، رعایت مسایل روحی و روانی و نیز حفظ محیط زیست در کسب سلامت بسیار موثر است.
دکتر مرادی از دست اندرکاران این مراسم که هم حفظ محیط زیست و هم حفظ سلامتی و نیز ایجاد نشاط را مد نظر داشتند تشکر کرد.
اول تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.
مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در 15 بهمن 1384 به طور رسمی به بهره برداری رسید.
این مجتمع بیمارستانی کار خود را با 515 تخت شروع کرد واکنون با وجود 714 تخت مصوب، دارای 840 تخت فعال می باشد.
اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
3033/8066

نظر شما