شناسهٔ خبر: 32488013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام ابراهیمی:

فقدان نظارت اجتماعی سبب به مخاطره افتادن تقوا می‌شود + فیلم

استاد حوزه علمیه گفت: نظارت اجتماعی از جمله مسائلی است که در راستای رسیدن مطلوب به تقوا موثر است و فقدان آن، تقوا را به مخاطره می اندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیمی استاد حوزه علمیه صبح امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و در تبیین خطبه ۱۶۷ نهج البلاغه، گفت: حضرت امیر در این خطبه چشم انداز حکومت علوی را تشریح و تبیین می کند کما اینکه مقام معظم رهبری هرسال ابتدای سال در حرم مطهر رضوی چشم انداز یک ساله حکومت اسلامی را با شعار و آرم سالانه اعلان می کند.

وی ادامه داد: فضای تحلیلی خطبه ها کاملا با نامه ها متفاوت است، تحلیل خطبه ها شرح نزولی، اجتماعی سیاسی نیست و صرفا چشم انداز و بایدها و نبایدها را مطرح می کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حق مسلمین با اخلاص و توحید آمیخته است و در گرو حقوق شهروندی است، حال مسلم کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به معنای تقوا در فرهنگ سیاسی قرآن ابراز داشت: تقوا در فرهنگ سیاسی قرآن یک فرآیند گسلی را سیر می کند تا به معنای واحد و منسجمی برسد.

نظارت اجتماعی در ایجاد تقوا در حکومت اسلامی بسیار موثر است

کارشناس دینی با اشاره به اهمیت نظارت اجتماعی در حکومت اسلامی گفت: یکی از چیزهایی که در حکومت اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نظارت اجتماعی است، هر آن اندازه که نظارت بیشتر شود بازخورد بیشتری از نمود آن خواهیم دید، و بلعکس اگر نظارت نباشد تقوای الهی به مخاطره می افتد.

وی با اشاره به یکی از ویژگی های شهید صدر زاده گفت: شهید مصطفی صدر زاده یکی از شهدایی است که منطق سلوک را طی کرده و با تفکر عمیق در یاد مرگ به مقاماتی رسیده است که مدتها قبل شهادتش روز شهادتش را اعلام می کند.

طول امل و آرزو موجب گرفتاری است 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که به طول امل گرفتار شود و به آن بها دهد، معادباوری و یاد مرگ را فراموش کرده است، لکن امام سجاد در نامه ۴۰ نهج البلاغه حتی آرزوی ساعتی به ساعت دیگر رساندن را از خود می رهاند چه برسد به امل و آرزوی طولانی که محال قوی تری است./۸۱۱/پ202/ب1

<div id="video-display-embed-code_65996" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/604247/65996?width=600&height=340"></script></div>

نظر شما