شناسهٔ خبر: 32486791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده پرداخت می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه بیکاری دائم و موقت مناطق سیل زده، بیمه بیکاری به میزان روز‌هایی که بیکار هستند پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  گرگان، شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا درباره حوزه اشتغال و بیکاری دائم و موقت، در بخش کشاورزی گفت:  بیمه بیکاری به میزان روز‌هایی که بیکار هستند پرداخت می‌شود و کسانی که بیمه آن‌ها دچار مشکلاتی بوده، اعتبار آن از محل بودجه عمومی دولت پرداخت خواهد شد.
 
 شریعتمداری افزود: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت که ابلاغ شد به استانداران سراسر کشور، برآورد خسارت‌های وارده سیل در حوزه مختلف صنعتی، خدماتی و کشاورزی است.

وی ادامه داد: با توجه به سطح زیر کشتی که به مدت طولانی زیر آب رفته، باعث پوسیدگی نشا محصول شده بود محاسبات اولیه صورت گرفت.

شریعتمداری گفت:  اولین مصوبه در بخش کشاورزی، پرداخت تسهیلات و خسارت به کشاورزان توسط دولت پرداخت شد.

وی افزود: در این استان ۵۰ درصد از تن خواه مورد نیاز ۱۶۲ میلیارد تومان تامین و در اختیار استان قرار گرفت با محاسبه میزان اراضی که صد در صد تخریب شدند؛ و امکان بازیافت محصول از آن نیست  با تشخیص نهادهای  محلی شناسایی و در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد که  مقدمات کار فراهم شده و تجمیع آن در جلسه روز گذشته در وزارت کشور صورت گرفته است.
 
وی گفت: در بخش صنعت هم خسارت تجهیزات ، دستگاه ، مواد اولیه تولید و محصولات صنعتی به صورت جداگانه برآورد می‌شوند و کمک‌های بلاعوض و تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

شریعتمداری گفت: همچنین استهمال بدهی‌های برخی از واحد‌های تولیدی که در این بازه زمانی تولید ندارند با همکاری وزارت صنعت بررسی و تصویب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات تولید کشور هستند گفت: کارگران خواب خوشی که  نظام سلطه  دیدند را با کار و تلاش جبران می‌کنند و در سال رونق تولید با تلاش آنها خسارت‌ها جبران می‌شود.

شریعتمداری افزود: در پایان سال گذشته با نظام سه جانبه گرایانه تا حد مقدور از ایجاد فاصله بیشتر بین سبد معیشتی کارگر با میزان حداقل دستمزد جلوگیری می کنیم و از اولویت‌های  ما رفع نیاز‌های اساسی و مورد نیاز  کارگران جامعه است.
 
انتهای پیام/م
 

صحبت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرک صنعتی آق قلا

برچسب‌ها:

نظر شما