شناسهٔ خبر: 32486236 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارشی از عملکرد گروه جهادی راهیان شهادت در نوروز ۱۳۹۸

71451

از جمله فعالیت‌های اشتغالزایی گروه جهادی راهیان شهادت اتمام تحقیقاتی پلان کشاورزی طرح ارتقا سطح معیشت شهرستان دلگان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این دوره از حضور گروه جهادی راهیان شهادت، طرح بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان روستاهای کمتر برخوردار شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان یکی از فعالیت‌های این گروه اجرا شد. در این طرح بیش از ۴۰۰ کودک بین سنین سه تا ۱۰ سال که میانگین پنج دندان آنان از کشیدن، پر کردن و عصب کشی به طور کاملاً رایگان ویزیت و درمان شد.

همچنین دندان بیش از ۱۰۰ بزرگسال نیز در روستاهای هیت کلیر، کهنک لدی، نعمت آباد، ابراهیم آباد و حسین آباد بوده که با سه دندانپزشک و دو یونیت مورد معاینه و درمان انجام گرفت. علاوه بر این برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل آموزش، حفظ و روانخوانی قران، آموزش احکام و نماز، آموزش بهداشت فردی و خانواده با حضور تیم مامایی، آموزش خیاطی و ایجاد کارگاه‌های زودبازده از دیگر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اشتغالزایی گروه جهادی راهیان شهادت بوده است.


 


ادامه و تکمیل ۸۰ درصدی مدرسه ۶ کلاسه حضرت رقیه (س) در روستای «هیت کلیر» یکی از اقدامات عمرانی این گروه جهادی را تشکیل داده بود. که به طور ۱۰۰ درصد با توان و پتانسیل جهادگران گروه جهادی راهیان شهادت که از متخصصین دانشگاهی و مردم انقلابی انجام شد. همچنین ساخت خانه محروم برای اهالی روستای «هیت کلیر» ازدیگر اقدامات عمرانی گروه جهادی راهیان شهادت است.

برگزاری جشن مبعث و راه‌اندازی پایگاه بسیج روستای «کهنک لدی» برگزاری جشن تکلیف برای دختران و برگزاری هیئت، نمایش مستند و راه‌اندازی کتابخانه برای روستای هیت کلیر هم بخشی از اقدامات فرهنگی این گروه جهادی است.

علاقه‌مندان جهادی جهت همکاری و ارسال امکانات و تجهیزات به مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان دلگان می‌توانند با شماره: ۰۹۱۲۴۲۳۶۴۳۵ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

نظر شما