شناسهٔ خبر: 32484439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بدهی‌های بیمه سلامت بوشهر تا پایان آذرماه 97 تسویه شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بدهی‌های این اداره کل به مؤسسات و مراکز طرف قرار داد تا پایان آذرماه 97 تسویه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، پرویز رمضانی در نشست با فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: عدالت‌محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع سرلوحه برنامه‌های اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: در استان بوشهر حدود 510 هزار نفر  از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند که 48 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود که حدود 80 درصد بیمه شدگان به صورت رایگان  زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی عنوان کرد:  70 درصد سرانه پرداختی مربوط به خدمات بستری و بیمارستانی و 30 درصد پرداختی‌ها شامل خدمات سرپایی و دارویی می‌باشد.

رمضانی با اعلام اینکه سال‌های گذشته مشکلات زیادی در پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرار داد داشتیم، افزود: خوشبختانه مطالبات مراکز و مؤسسات تا آذرماه 97 به صورت کامل پرداخت شده است.

وی گفت:کل سرانه پرداختی برای سطح  یک در سال 96 بالغ بر 55 میلیارد تومان بوده است که نزدیک به هشت برابر نسبت به سال 92 رشد داشته است و کل پرداختی به غیر از سطح یک هم 108 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ابراز کرد: سالانه بیش از 10 میلیارد تومان در سطوح تخصصی برای بهبود شرایط جهت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم هزینه می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه  صد در صد خدمات صدور دفترچه به بخش خصوصی واگذار شده است،خاطرنشان کرد: 28 دفتر خدمات پیشخوان دولت در استان بوشهر در زمینه صدور دفترچه با بیمه سلامت همکاری دارند.

وی افزود: در پنج سال گذشته  احداث ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستان‌ها انجام گرفته است و ساختمان بیمه سلامت شهرستان دیلم نیز سال گذشته کلنگ‌زنی  و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر تنها  در شهرستان‌های دیر و عسلویه ساختمان اداری مستقل نداریم.

این مقام مسؤول یادآور شد: در صورت تسریع در واگذاری زمین آماده احداث ساختمان بیمه سلامت شهرستان دیر هستیم.

در واگذاری زمین جهت احداث ساختمان بیمه سلامت دیر تسریع شود

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه طرح تحول سلامت و افزایش پوشش بیمه از خدمات ملموس دولت است، بیان کرد: نظام ارجاع  با توجه به کاهش هزینه‌ها به نفع مردم است  که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

کریم علی‌حسنی تکریم ارباب رجوع  و حسن‌خلق را مهم دانست و افزود: مردم بخش آبدان با توجه به فاصله 40 کیلومتری با مرکز شهرستان خواستار برخورداری از خدمات صدور دفترچه بیمه در شهر آبدان هستند که انتظار می‌رود این خواسته عملیاتی شود.

وی با تأکید بر سرعت‌بخشی در واگذاری زمین برای احداث ساختمان بیمه سلامت شهرستان دیر بیان کرد: امیدواریم در هفته دولت شاهد آغاز عملیات اجرایی ساختمان اداری بیمه سلامت شهرستان باشیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما