شناسهٔ خبر: 32484286 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتیجه تلاش آمریکا برای تحریم نفت ایران چه خواهد شد؟ +فیلم

ویدئویی از بیانات رهبر معظم انقلاب را پیرامون صحبت‌های اخیر پمپئو و نتیجه تلاش آمریکا برای تحریم نفت ایران را مشاهده می‌کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی دولت آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان رسما اعلام کرد که دیگر معافیت‌های تحریمی مشتریان نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد. در همین ارتباط، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، در یک کنفرانس خبری مدعی شد که واشینگتن با لغو این معافیت‌ها قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر رسانده و این کشور را از درآمد اصلی خود محروم کند.

این نخستین باری نیست که آمریکا وعده به صفر رساندن صادرات نفتی ایران را مطرح می‌کند. دولت ترامپ پس از خروج یکجانبه از برجام هم وعده داده بود که صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما آبان‌ماه گذشته همزمان با بازگشت تحریم‌های نفتی کشورمان در یک عقب‌نشینی آشکار مجبور شد، برای جلوگیری از تلاطم بازار نفت و افزایش قیمت‌ها، هشت کشور چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان را به مدت ۶ ماه از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کند.

رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف درباره تلاش آمریکا برای مسدود کردن راه‌های صادرات نفت ایران فرمودند: ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده‌اند اگر همت کنند همه بن‌بست‌ها را می‌شکنند و قطعا این تلاش آمریکایی‌ها هم به جایی نمی‌رسد و جمهوری اسلامی هر مقدار لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد.

در ادامه ویدئویی از بیانات رهبر معظم انقلاب را پیرامون صحبت‌های اخیر پمپئو و نتیجه تلاش آمریکا برای تحریم نفت ایران را مشاهده می‌کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6910401/9797678?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما