شناسهٔ خبر: 32483983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکسیناسیون فلج اطفال از 7 اردیبهشت در کرمانشاه آغاز می شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: نوبت اول ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر استان همزمان با سراسر کشور از هفتم تا نهم اردیبهشت انجام می شود.

صاحب‌خبر -

دکتر ابراهیم شکیبا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو، ضرورت دارد عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در 2 نوبت انجام شود.
او توضیح داد که به همین دلیل نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر استان همزمان با استان های غیرگرمسیری سراسر کشور از هفتم اردیبهشت ماه جاری بصورت خانه به خانه اجرا می شود.
وی افزود: در این عملیات که با مشارکت 100 تیم مجرب از کارکنان بهداشتی درمانی در کانون های پرخطر استان شامل مناطق مرزی، عشایر کوچ رو و روستاهای فاقد خانه بهداشت به صورت خانه به خانه انجام می شود، افزون بر 2 هزار کودک علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می شوند.
او گفت: نوبت دوم ایمن سازی از نوزدهم تا بیست و یکم خرداد ماه اجرا می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور از اهمیت خاصی برخوردار می باشد هر چند تلاش ها برای ریشه کنی فلج اطفال در سه کشور بومی فلج اطفال یعنی افغانستان، پاکستان و نیجریه تداوم دارد.
شکیبا افزود: براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 تعداد 21 مورد بیماری فلج اطفال در افغانستان و 12 مورد در پاکستان گزارش شده است.
وی اظهار داشت: در سال 2019 میلادی تا تاریخ 17 آوریل 6 مورد در پاکستان و سه مورد در افغانستان شناسایی شده است.
رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: وجود مرز مشترک با 2 کشور بومی فلج اطفال یعنی پاکستان و افغانستان نشان دهنده خطر بالای انتشار مجدد بیماری در کشورمان می باشد لذا با عنایت به همجواری با این 2 کشور پولیو آندمیک در مرز شرقی و ترددهای بین المللی، در هر زمان خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور وجود دارد.
شکیبا افزود: تداوم وضعیت عاری از پولیو در سال های 2018-2001 میلادی در کشور مبین تلاش پزشکان، کارشناسان، کارکنان بهداشتی درمانی و حمایت مسئولین و مشارکت خوب مردم و خانواده ها در راستای دستیابی به پوشش بالای واکسیناسیون جاری و انجام با کیفیت عملیات تکمیلی سالیانه واکسیناسیون است.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت ساکن در 2 هزار و 622 روستا و 34 شهر دارد.
3033/8066

نظر شما