شناسهٔ خبر: 32482987 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه تبریز:

دانشگاه تنها محل کسب مدرک نیست

نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تنها محل کسب مدرک نیست بلکه محل رشد و باروری اندیشه‌ها است؛ چرا که جامعه به فکر و اندیشه دانشجویان نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میررضا مجیدی در مراسم اختتامیه جشنواره حرکت دانشگاهی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: یکی از لذت بخش‌ترین و پرانرژی‌ترین برنامه‌های دانشگاهی برنامه جشنواره حرکت است.

وی با بیان این که هر جامعه‌ای دارای دو سرمایه اساسی است، گفت: یکی از این سرمایه‌ها، سرمایه‌های مادی از جمله نفت، طلا و مس و همچنین سرمایه‌های فکری آن جامعه است.

مجیدی با بیان این که امروزه آفت ناامیدی در میان دانشجویان به چشم می‌خورد، گفت: کشور ما سخت‌ترین روزها را سپری کرده و به یاری خداوند سختی‌های موجود را نیز خواهد گذراند.

وی به دانشجویان توصیه کرد: با وجود تزریق‌های ناامیدی از طرف عوامل داخلی و خارجی خود را کنترل کرده و امیدوار باشید؛ چرا که امید اندیشه‌ها را رشد داده و جشنواره‌هایی همچون جشنواره حرکت، امید دانشجویان را افزایش می‌دهد.

وی در پایان از حامیان مالی این جشنواره، مسئولان پارک علم و فناوری و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تقدیر و تشکر کرد.

جشنواره حرکت دانشگاه تبریز به ایستگاه پایانی رسید

مراسم اختتامیه جشنواره حرکت دانشگاهی دانشگاه تبریز، روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه در تالار شهید شفائی دانشگاه تبریز با حضور رئیس دانشگاه تبریز، مسئولان دانشگاهی و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سجاد توحیدی -معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در این مراسم اظهار کرد: جشنواره حرکت دانشگاهی همچون نامش نماد حرکت بوده و دانشجویان دانشگاه تبریز در برگزاری جشنواره به این نام جامه عمل پوشاندند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز ادامه داد: دوازدهمین جشنواره حرکت در هفته جاری برگزار شد و از دانشگاه‌های داخلی و خارجی در این جشنواره حضور پیدا کردند.

وی در خصوص افتخار آفرینی‌های دانشجویان این دانشگاه، گفت: دانشگاه تبریز در سال ۱۳۹۵، در حوزه عملکرد انجمن‌های علمی در سطح کشور عنوان مقام شایسته تقدیر را کسب کرده و امید است این افتخار آفرینی‌ها با برنامه‌ریزی‌های مسئولان و تلاش‌های دانشجویان تداوم پیدا کند.

توحیدی در خصوص وظایف انجمن‌های علمی، بیان کرد: یکی از وظایف انجمن‌های علمی تلاش در جهت کارآفرینی است و امسال بیشتر از گذشته بر این موضوع تاکید شده است.

وی افزود: ارتقا امید و خودباوری در میان دانشجویان از دیگر وظایف انجمن‌های علمی بوده که این امر با بازدیدهای علمی و آشنایی با مفاخر علمی امکان پذیر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز در خصوص آمار این جشنواره اظهار کرد: ۲۱۳ اثر جهت داوری به جشنواره ارسال شده که این تعداد اثر نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده است.

وی افزود: در این جشنواره ۴۳ غرفه از ۷۰ انجمن علمی و در ۹ بخش رقابتی حضور داشته‌اند.

توحیدی در خصوص نحوه داوری‌های جشنواره حرکت بیان کرد: داوری آثار ارسال شده منطبق بر آیتم‌های جشنواره ملی حرکت بوده و امیدواریم انجمن‌های برگزیده با روحیه مضاعف به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

بخش درون دانشگاهی جشنواره ملی حرکت از ۳۱ فروردین تا چهارم اردیبهشت در نگارخانه شهید آوینی دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما