شناسهٔ خبر: 32482962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مردم سیل‌زده در ساخت مسکن مشارکت‎ کنند؛ جابه‌جایی خیلی از روستاها

R41450/P/S6,72/CT11

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بهترین شیوه برای ساخت مسکن مشارکت مردم است، گفت: در خیلی از روستاها بحث جابه‌جایی است و این حریم‌ها را زودتر به ما اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علیرضا تابش شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشت: تاکنون خیرین زیادی به ما مراجعه کردند، در مرحله نخست آورده تکمیلی فرد و در مراحل بعدی مشارکت خیرین را می‌آوریم.

وی افزود: بهترین شیوه مشارکت مردم است، اینکه بسازیم توسط پیمانکار و کلیدتحویل دهیم نباشد و مردم خودشان در ساخت مشارکت کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در خوزستان 200 روستا را در حریم اعلام کردند، برای جابه‌جایی و تأسیساتی که این 200 روستا می‌خواهد 4 هزار میلیارد تومان است، ما در آنجا نیز این‌جور گرفتاری‌هایی داریم.

وی بیان کرد: این مملکت پولش کجاست در این شرایط که بخواهد این کارها را انجام دهد، کمیسیونی بگذاریم که این حریم‌ها را قدری تعدیل کنیم و امکان فعالیت در شهر و روستا برای مسئولان و مجریان فراهم شود.

تابش تصریح کرد: با توجه به حجم کاری که وجود دارد باید در لرستان حدود 38 هزار قرارداد ببندیم، استاندار ترتیبی دهند که این جلسه برگزار شود و بحث‌های جدیدی رخ می‌دهد که کمک می‌کند، هشت بانک سهمیه دارند که ابلاغ‌ها نیز مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: حرائم وزارت نیرو باید اعلام به ما کند در شهر و روستا، در رودخانه‌ها و انهاری که وجود دارد تا ما این مهم را در زمینه‌هایی که بخواهیم تملک و واگذار کنیم و در روستاها رعایت کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در خیلی از روستاها بحث جابه‌جایی است و این حریم‌ها را زودتر به ما اعلام کنند و روی نقشه‌ها پیاده شود. در زمین مایی که در پل‌دختر وجود داشت و می‌توانستیم زمین معوض دهیم به این 300 پلاکی که باید نوسازی شود بررسی شد و بنا است شهر پل‌دختر را بازدید کنیم و گزینه مایی که مطرح‌شده آنچه مردم راضی هستند انجام دهیم.

وی اظهار داشت: طی دوره اسکان موقت،هزینه اسکان را ما به مردم پول نقد می‌دهیم و به هر طریقی که خودشان می‌دانند هزینه و اسکان پیدا کنند؛ بانک‌ها قبول کردند نهایت همکاری را با ما داشته باشند، هر امکانی که خواستند در اختیار می‌گذاریم، در هر شعبه‌ای که داشته باشند فضا و مکان می‌دهیم، بانک‌ها و بنیاد مسکن دو بازوی بازسازی هستیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما