شناسهٔ خبر: 32482927 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضربات مهلک رزمندگان یمنی به نیروهای ائتلاف / بازپس‌گیری ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی پس از ۸ روز درگیری نفس‌گیر + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی پس از ۸ روز درگیری سنگین در غرب استان ضالع موفق شدند حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را آزاد کنند و به کنترل دربیاورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک هفته از عملیات مشترک نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در مناطق «العود، الخشبه و حمک» در غرب استان ضالع و شرق استان اب علیه نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی گذشت.

بیشتربخوانید : خسارت ۴ میلیارد دلاری حملات مزدوران سعودی به تاسیسات برقی یمن

نیروهای یمنی در جریان درگیری‌های سنگین و نفس گیر در این محور موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف را در هم بشکنند و با کشته و زخمی کردن دهها تن از آنان به پیروزی‌های چشمگیری دست یابند.

یک منبع میدانی که از نزدیک در جریان عملیات در غرب استان ضالع و شرق استان اب است  اعلام کرد: رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند کوه راهبردی «العود» را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

ضربات مهلک رزمندگان یمنی به نیرو‌های ائتلاف / بازپس‌گیری ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی پس از ۸ روز درگیری نفس‌گیر + نقشه میدانی و تصاویر

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی پس از تثبیت مواضع در کوه «العود»، عملیات علیه نیروهای ائتلاف را ادامه دادند و پایگاه نظامی «السور» را به همراه مناطق اشغالی در «مثلث العود» بازپس گرفتند.

وی تصریح کرد: نیروهای یمنی پس از آزادی و پاکسازی مناطق اشغالی در «کوه العود، پایگاه نظامی السور و مثلث العود» در غرب استان ضالع وشرق استان اب عملیات را از سه محور علیه نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی ادامه دادند.

این منبع میدانی به عملیات نیروهای یمنی در محور نخست اشاره کرد و گفت: رزمندگان عملیاتی را از محور «مثلث العود» به سمت شمال برای پاکسازی منطقه «سوق الخمیس» یا همان «پنج شنبه بازار» و روستاهای حومه آغاز کردند.

ضربات مهلک رزمندگان یمنی به نیرو‌های ائتلاف / بازپس‌گیری ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی پس از ۸ روز درگیری نفس‌گیر + نقشه میدانی و تصاویر

وی با بیان اینکه نیروهای یمنی در محور دوم از «مثلث العود» به سمت مناطق شرقی پیشروی کردند، افزود: در این محور مواضع نیروهای ائتلاف در منطقه «نجد السنف» و مناطق حومه هدف قرار گرفته شد.

این منبع با توضیح این مطلب که رزمندگان یمنی در محور سوم عملیات را از «مثلث العود» به سمت مناطق جنوبی آغاز کردند، گفت: پاکسازی منطقه وسیع «الخشب» در این محور در دستور کار قرار گرفت.

منطقه «الخشب» شامل بیش از ۲۵ منطقه و پایگاه نظامی مهم و راهبردی است و همین مسئله به اهمیت آن افزوده است؛ «پایگاه های نظامی «حلم، شرف الامام و الحمک» به همراه کوه «الیباری» و منطقه «الحمک» در این محور واقع شده‌اند.

ضربات مهلک رزمندگان یمنی به نیرو‌های ائتلاف / بازپس‌گیری ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی پس از ۸ روز درگیری نفس‌گیر + نقشه میدانی و تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان یمنی در نهایت عملیات را در این سه محور با موفقیت به پایان رساندند و موفق شدند بیش از ۱۰۰ روستا، منطقه نظامی و ایستگاه دفاعی را به طور کامل پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در مجموع عملیات ۷ روزه در این سه محور توانستند حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از مناطق غربی استان ضالع و شرق استان اب را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل خود دربیاروند.

مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف در این محورها به غنیمت نیروهای یمنی درآمد؛ شمار زیادی از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری‌های سنگین کشته و زخمی شدند و دهها تن دیگر از مناطق متواری و عقب نشینی کردند.

غرب استان ضالع با مناطق شرقی استان «اب» هم مرز است و نیروهای یمنی با پاکسازی مناطق اشغالی در این محور موفق شدند تا حدودی امنیت را در مناطق مرزی مشترک این دو استان تأمین کنند.

ضربات مهلک رزمندگان یمنی به نیرو‌های ائتلاف / بازپس‌گیری ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی پس از ۸ روز درگیری نفس‌گیر + نقشه میدانی و تصاویر

رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین در بخش «الحشا» در جنوب غرب استان ضالع توانستند شماری از نیروهای ائتلاف از جمله «نبیل علی عبدالله المشرقی» از فرماندهان تیپ چهارم را به هلاکت برسانند.

در لیست کشته شدگان نام دو فرمانده میدانی دیگر (عصام علی عبدالله المشرقی و نصر صادق الکربی) دیده می‌شود؛ رزمندگان یمنی در ۲ هفته گذشته نیز نیروهای ائتلاف را از برخی مناطق در بخش‌های «دمت و الحقب» عقب راندند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی همزمان عملیاتی را برای پاکسازی نقاط اشغالی بخش «مریس» آغاز کردند؛ نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در تلاش هستند با پاکسازی کامل بخش «مریس» و مناطق مرکزی به سمت محور مهم «قعطبه» پیشروی کنند.

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و ۹ بخش به نام‌های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبة» دارد؛ حدود ۴۵ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

جزئیات شکست های سنگین نیروهای ائتلاف در جنوب یمن

نظر شما