شناسهٔ خبر: 32482902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

آموزش و پرورش: در مدارس مناطق سیل زده، تعطیلی زودهنگام اعلام نشده / هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نمانده

قائم مقام و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ یک از دانش آموزان مناطق سیل زده از تحصیل بازنمانده اند و در این مدارس تعطیلی زودهنگام اعلام نشده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام و رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ یک از دانش آموزان مناطق سیل زده از تحصیل بازنمانده اند و در این مدارس تعطیلی زودهنگام اعلام نشده است.

«امیرعلی نعمت الهی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: با قاطعیت اعلام می شود که در هیچ جایی از مناطق سیل زده، دانش آموزان از تحصیل بازنمانده اند و خدمات به آنها در قالب های مختلف ارائه می شود.

وی افزود: از ابتدای بروز سیل در نقاط مختلف کشور موضوع آموزش و برنامه ریزی آموزشی برای تمامی دانش آموزان در این مناطق در دستور کار قرار گرفت و برنامه ریزی دقیق و مدون علمی انجام شد.

وی ادامه داد: اکنون تمامی دانش آموزان در حال استفاده از برنامه های آموزشی هستند و یا اینکه شرایط برای آنها آماده شده تا از آموزش در ماه های پایانی سال تحصیلی محروم نمانند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر برنامه ریزی ها و سرفصل های آموزشی، برای پایه دوازدهم نیز اردوهای آموزشی تدارک دیده شده تا دانش آموزان آمادگی کامل برای شرکت در امتحانات نهایی و همچنین آزمون سراسری را داشته باشند.

نعمت الهی با اشاره به اینکه امدادهای فرهنگی هم برای مدارسی که درگیر سیل شده اند، در نظر گرفته شده است، گفت: مدارسی که قابلیت استفاده دارند بعد از پاکسازی از گل و لای مورد بهره برداری قرار گرفته و آن دسته از فضاهای آموزشی که نیاز به بازسازی داشته اند، اکنون این کار در حال انجام است و تا زمانی که مدارس آسیب دیده بازسازی و آماده شود، از ساختمان های استیجاری ، کانکس ها، اردوگاه ها و دیگر مکان ها برای آموزش به دانش آموزان استفاده می شود.

رئیس مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش اضافه کرد: بخشی از مدارسی هم که بنا به ضرورت در اختیار سیل زدگان قرار گرفته بود، تخلیه شده و یا در حال تخلیه است و مدارسی که به دلیل شرایط خاص امکان جابجایی افراد سیل زده وجود ندارد ، از ظرفیت های جایگزین دیگری برای دایر کردن مدارس استفاده شده است.

نعمت الهی یادآورشد: بازسازی مدارس خسارت دیده از سیل تا مهرماه امسال و همزمان با سال تحصیلی جدید به نتیجه می رسد و تلاش می شود با مدیریت جهادی همانند آنچه که در زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد و تمامی مدارس آسیب دیده تخریب، بازسازی و نوسازی شد در مناطق سیل زده نیز این کار با دقت و سرعت به پیش رود و تمامی تلاش ها انجام می شود تا هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند.
وی بیان داشت: آماری که یونیسف درباره بازماندگان از تحصیل دانش آموزان این مدارس ارائه کرده قابل تامل است و امور بین الملل این وزارتخانه در حال بررسی است تا مشخص شود یونیسف آمار را از چه منبعی استخراج کرده است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی با اشاره به خسارات گسترده سیل اخیر در ایران اعلام کرده بود: بر اثر سیل ویرانگر اخیر 100 هزار کودک از تحصیل و هزاران کودک دیگر از فوریت‌های بهداشتی محروم شده‌اند و برای کمک‌های ضروری به کودکان بیش از 9 میلیون دلار بودجه نیاز است.

یونیسف در این گزارش ادعا کرده بود که سیل ویرانگر در سه چهارم از استان‌های ایران زندگی 10 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده که از این میان دو میلیون نفر به شدت آسیب دیده و 500 هزار نفر نیز بی خانمان شده‌اند که نیمی از آنها کودکان هستند.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این گزارش یونیسف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ظاهرا دفتر یونیسف در ایران آماری از بازماندگان از تحصیل به خاطر سیل منتشر کرده است که از اساس ناصحیح است.

«سید محمد بطحایی» همچنین اظهار داشت: به غیر از معدود مواردی در خوزستان که به دلیل اسکان هموطنان سیل‌زده در مدرسه هنوز امکان تشکیل کلاس فراهم نشده است، در سایر مناطق و استان‌ها با همت معلمان عزیز، دانش‌آموزان با روش‌هایی مثل سرویس ایاب و ذهاب رایگان، کانکس ، کلاس‌های ویژه و... مشغول تحصیل شده‌اند.

در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما