شناسهٔ خبر: 32482900 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارش«فیبا» درباره تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به برسی ۸ سهمیه از ۸ کشور حاضر در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (  فیبا )  در گزارشی به ۸ سهمیه از ۸ کشور برای حضور در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا که هنوز محل میزبانی آن و زمان برگزاری اش مشخص نیست پرداخته است. در این گزارش همچنین از شانس بالای تیم های حاضر از ۸ کشور در مراحل پایانی این رقابت ها پرداخته است .

 فیلیپین (pba)

 لیگ فیلیپین  این روز ها در مرحله نیمه نهایی پیگیری می شود  و تیم «سن میگوئل برمن» ۲ بر یک از «فونیکس» پیش است و «رین‌اُرشاین» و «هات شات» هم ۲ بر ۲ مساوی هستند. هر تیم برای رسیدن به فینال باید ۴ بار برنده شود.

 چین (cba)

 قهرمان  لیگ چین در مرحله فینال دنبال خواهد شد و تیم‌های «گوانجو» و «شین‌جیانگ» تیم پیشین حامد حدادی به فینال این لیگ راه یافته‌اند. قهرمان لیگ چین باید ۴ بازی از ۷ دیدار را ببرد و نماینده چین در جام باشگاه‌های آسیا یکی از تیم‌های گوانجو یا شین‌جیانگ است.

 ژاپن( b.league)

لیگ ژاپن هم به مرحله پلی‌آف یک چهارم پایانی رسیده است. در این مرحله «توشیگی برکس» با «کاواساکی» روبرو می‌شود و تیم «ریوکیو» با «ناگویا» دیدار می‌کند و در طرف مقابل جدول هم، «چیبا جتس» به دیدار «تایوما گروز» می‌رود و تیم‌های «نیگاتا آلبی» و «تویوتا آلوار» هم با هم دیدار می‌کنند. تیم تویوتا آلوار پارسال تا فینال جام باشگاه‌های آسیا هم صعود کرد و با شکست از پتروشیمی ایران به مقام نایب قهرمانی رسید.

 کره جنوبی (kbl)

تکلیف لیگ بسکتبال کره جنوبی مشخص شده و تیم اولسان هیوندای موبیز با قهرمانی در لیگ این کشور نخستین تیمی است که صعود خود را به جام باشگاه‌های آسیا قطعی کرده است.

ایران

رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال ایران به فینال رسیده و تیم‌های پالایش نفت آبادان و شهرداری گرگان به ترتیب با پیروزی برابر پتروشیمی بندرامام و شیمیدر تهران به فینال رسیده‌اند. سری فینال سوپرلیگ ایران از جمعه این هفته آغاز می‌شود و هر تیمی که زودتر به ۳ پیروزی برسد قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود. هیچکدام از این دو تیم تا کنون سابقه قهرمانی در سوپرلیگ را نداشته اند. باشگاه‌های ایران با قهرمانی غرب آسیا سهیمه حضور در جام باشگاه‌های قاره را کسب کرده‌اند.

  لبنان( flb )

تیم الریاضی در مرحله نیمه‌نهایی لیگ لبنان با برتری ۳ بر یک برابر شانفیل به فینال راه یافت و در فینال باید به مصاف تیم بیروت برود که با همین نتیجه برابر هومنتمن به برتری رسیده دیدار کند. حامد حدادی، سنتر ایرانی شانفیل پس از شکست دوم این تیم و اختلاف با کادرفنی از شانفیل جدا شد. (هرچند هومنتمن، نماینده لبنان از حضور در مسابقات غرب آسیا خودداری کرد، اما سایت فیبا نام این کشور را هم در بین کشور‌هایی که شانس داشتن نماینده در مرحله نهایی جام باشگاه‌های آسیا را هم دارند، ذکر کرده است.)

 عراق

لیگ عراق با صعود تیم‌های «الشُرطه» و «نفت بغداد» به فینال پیگیری می‌شود. فینال لیگ عراق از ۲۳ آوریل به صورت ۴ پیروزی از ۷ دیدارشروع می‌شود و هر یک از تیم‌های الشرطه و نفت بتوانند زودتر به ۴ برد دست یابند، شانس این را دارند که نماینده عراق در جام باشگاه‌های آسیا باشند. تیم الشرطه سال ۲۰۱۶ هم به این مسابقات راه یافته بود.

  چین تایپه (sbl)

لیگ چین تایپه هم به مرحله نیمه نهایی رسیده است. در این مرحله تیم «تایوان بیر» ۲ بر صفر از «پائویان» پیش است و تیم‌های «فابون بریوز» و «یالون» هم یک بر یک مساوی هستند. این مرحله به صورت ۴ برد از ۷ دیدار برگزار می‌شود و تیم‌های برنده هم به همین صورت در فینال چین تایپه رقابت می‌کنند.

از آنجا که رقابت‌های انتخابی بسکتبال منطقه خلیج فارس gba هم زیرمجموعه جام باشگاه‌های آسیا محسوب می‌شود، به احتمال بسیار زیاد تیمی از این منطقه هم شانس حضور در مرحله نهایی جام باشگاه‌های آسیا را دارد. هرچند در گزارش فیبا اشاره‌ای به چگونگی صعود نماینده این منطقه نشده، اما به نظر می‌رسد تیم برتر خلیج فارس در مسابقات پلی‌آف شانس حضور در جام باشگاه‌ها را دارد. این مسابقات با شرکت ۸ تیم در منامه پایتخت بحرین در جریان است. همچنین سایت فیبا با نام بردن از این ۸ کشور، قهرمان لیگ این کشور‌ها را فقط دارای شانس حضور در جام باشگاه‌های آسیا دانسته است.

کنفدراسیون بسکتبال آسیا هنوز میزبان و زمان برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را مشخص نکرده است.

بیشتر بخوانید:

جدایی حدادی از شانفیل لبنان

اهمیت دیدار تیم‌های بسکتبال ایرانی و لبنانی از نگاه فیبا

انتهای پیام/ 

گزارش فیبا درباره شانس کشور های حاضر در رقابت های باشگاه های آسیا برای رسیدن به نیمه نهایی 

نظر شما