شناسهٔ خبر: 32482743 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان سال تحصیلی مقاطع اول تا پنجم ابتدایی در حسین آباد کالپوش

تمهیدات وزارت آموزش و پرورش درباره سال تحصیلی و امتحانات پایان دوره دانش آموزان روستای آسیب دیده از رانش زمین حسین آباد کالپوش اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با موافقت وزارت آموزش و پرورش، دوره تحصیلی در مدارس ابتدایی روستای حسین آباد کالپوش از پایه اول تا پنجم زودتر از موعد مقرر به پایان رسید و ارزشیابی کیفی و توصیفی دانش آموزان به معلمان واگذار شد.

وی  با اشاره به اینکه امتحانات در پایه ششم به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود گفت: با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم وزارت آموزش و پرورش با برگزاری غیر منطقه‌ای امتحانات پایه ششم در روستای حسین آباد کالپوش موافقت کند و این ابلاغیه تا روز دوشنبه اعلام می‌شود.

دستورانی درباره وضعیت امتحانات دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم هم گفت: امتحانات داخلی این دوره‌ها تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و فقط برای دانش آموزان متوسطه دوم که امتحان نهایی و هماهنگ کشوری دارند، تمهیدات ویژه‌ای مانند استان‌های سیل زده لرستان، خوزستان و گلستان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، دانش آموزان متوسطه دوم روستای حسین آباد کالپوش بر اساس آیین نامه امتحانی استان‌های سیل زده از یک نوبت امتحان ارفاقی برخوردار شدند و می‌توانند علاوه بر حضور در آزمون نهایی در خرداد، شهریور و دی، از نوبت ارفاقی امتحان در مرداد ماه هم استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورس استان سمنان تاکید کرد: این مصوبات فقط ویژه دانش آموزان روستای حسین آباد کالپوش است و برنامه ریزی تحصیلی سایر روستا‌های این بخش طبق برنامه عادی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

دستورانی همچنین درباره سال تحصیلی آینده در روستای حسین آباد کالپوش گفت: برای دوره ابتدایی ۱۲ کانکس در نظر گرفته شده که به زودی از کرمانشاه وارد استان سمنان می‌شود و دانش آموزان دوره‌های متوسطه سال تحصیلی آینده را در مدارس شبانه روزی رضوان در روستای سوداغلن و کوثر در میامی می‌گذرانند.

دستورانی اظهار امیدواری کرد: نخستین بنایی که در زمین جدید در نظر گرفته شده روستای حسین آباد کالپوش ساخت آن آغاز شود، مدرسه روستا خواهد بود.

۸۰۰ دانش آموز در پنج واحد آموزشی با ۸۰ معلم در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی مشغول به تحصیل هستند.

۳۰۰ نفر از این دانش آموزان در دوره ابتدایی و بقیه در دوره متوسطه درس می‌خوانند.

از اواخر پارسال رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش سبب تخریب صد‌ها خانه و مدارس این روستا شده به گونه‌ای که بسیاری از ساکنان این روستا مجبور به تخلیه منازلشان شده اند.

انتهای پیام / گ 

دوره تحصیلی روستای حسین آباد کالپوش زودتر خاتمه می می یابد

نظر شما