شناسهٔ خبر: 32482688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران:

6 هزار میلیارد تومان و 453 میلیون دلار ارزش پرونده‌های مفاسد اقتصادی در آذربایجان‌شرقی/ کشف 70 تن پوست قاچاق در استان/متلاشی شدن شبکه‌های کلان ورود مشروبات الکلی

نصر: مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: ارزش ریالی پرونده‌های کلان اقتصادی در استان در یک سال گذشته، ۶ هزار میلیارد تومان و ۴۵۳ میلیون دلاری همچنین ارزش تضییع بیت المال۴۳ میلیون یورو بوده که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه‌های مختلف ورود و تشکیل پرونده دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، دیالمه ظهر امروز  در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، به مهمترین اقدامات این اداره کل در حوزه مفاسد اقتصادی، حوزه مقابله با اخلال و بازار ارز و شرکت هرمی اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌های کلان اقتصادی در استان در یک سال گذشته، ۶ هزار میلیارد تومان، ۴۵۳ میلیون دلار همچنین تضییع بیت‌المال۴۳ میلیون یورو  بود که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه‌های مختلف ورود و تشکیل پرونده دادند.

وی اضافه کرد: در سال 97 با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) از زمین‌خواری 700 هکتار به ارزش 2 هزار و 140 میلیارد تومان جلوگیری و به بیت‌المال بازگشت داده‌اند.

دیالمه همچنین از جلوگیری 209 میلیارد تومان فرار مالیاتی توسط دانه درشت‌ها در استان آذربایجان‌شرقی در یک سال گذشته خبر داد.


ضربه وزارت اطلاعات به باند قاچاق نقره از چین/ کشف 23 تن زیورآلات نقره به ارزش 100 میلیارد تومان

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) باند قاچاق سازمان‌یافته زیورآلات نقره چینی به داخل کشور را کشف کردند، گفت: قاچاقچیانی هم که محموله ۲۳ تنی نقره را از چین به تهران منتقل می‌کردند، بازداشت شدند. 

وی افزود: قاچاقچیان محموله‌های نقره را از چین به مقصد عراق و سپس با جاسازی در اتوبوس به تهران منتقل می‌کردند تا به صورت شبکه سراسری در سطح کشور توزیع شود که نتیجه این اقدامات به تعطیلی کشیده شدن واحدهای نقره‌سازی و بیکاری فعالان این بخش شده بود.

وی افزود: براساس اعترافات به دست آمده از متهمان، این باند از سال ۹۲ تاکنون حدود ۲۳ تن زیورآلات نقره به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان (قیمت کارخانه‌ای) قاچاق کرده‌اند.


ضربه اطلاعات به اخلالگران بازار پتروشیمی و انهدام شبکه دلالی/کشف 122 هزار تن مواد اولیه پتروشیمی

دیالمه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) آذربایجان‌شرقی، یکی از بزرگترین شبکه‌های دلالی و اخلالگر محصولات پتروشیمی را در قالب شرکت تعاونی متلاشی کردند.

وی اضافه کرد: حجم تخلفات مالی این شبکه حدود ۴۷۰ میلیارد تومان برآورد شده و ۱۲۲ هزار تن مواد اولیه  پتروشیمی کشف و چندین نفر در این رابطه دستگیری و تحویل مراجع قضایی شدند.


کشف 70 تن پوست قاچاق

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به متلاشی شدن قاچاق پوست حیوانات گفت: ترانزیت پوست حیوانات از عراق به سمت ترکیه از طریق ایران و در مسیر آذربایجان‌شرقی انجام می‌شد اما به دلیل مرغوبیت پوست گوسفند و گاو ایرانی، بعد از ورود پوست به ایران در استان محموله با پوست‌های ایرانی تعویض شده و به ترکیه می‌رفت که با تلاش سربازان گمنام این باند متلاشی و نزدیک به ۷۰ تن  پوست کشف شد.

 دیالمه همچنین از متلاشی شدن ۵ شبکه و باند مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)  ۲۱۵ کیلوگرم هروئین و ۴ کیلوگرم شیشه کشف شد.

وی با بیان اینکه نیاز امروز کشور سلامت اقتصادی است، گفت: وزارت اطلاعات در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادی همچون؛ قاچاق کالا، رانت‌خواری، فرار مالیاتی و احتکار کالا ایستاده است.


متلاشی شدن شبکه‌های کلان ورود مشروبات الکلی از خارج به کشور 

وی ادامه داد: بیشترین مشروبات از طریق ارمنستان در قالب شبکه‌های کلان وارد می‌شد که با اقدام‌های اطلاعاتی، یک تریلی در این حوزه کشف و این شبکه‌ها متلاشی شدند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌شرقی افزود: شهدا بر گردن ما حق بزرگی دارند و امروزه هیچ کس تردیدی ندارد که عزت کشور به برکت خون پاک شهدا و فرهنگ شهادت است و به گفته امام شهدا ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.


کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات، مردم پایه و مردم نهاد است

وی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظام متعلق به همه مردم و برای همه مردم است؛ از جمله وزارت اطلاعات متعلق به مردم است و برای آنها و در خدمت مردم است.

 این مقام اطلاعاتی افزود: کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات بر پایه احکام شرعی، اخلاق نبوی، قانون جمهوری اسلامی ایران ، سند راهبردی امنیتی کشور، مبتنی بر احصاء محیط امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده که حاصل بررسی‌های کلان امنیت ملی در پرتو رهنمودهای راهگشای امام راحل (ره )، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی ) و راهبردهای حاصل از تجربه و تخصص سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

 وی  با بیان اینکه کار اطلاعاتی در وزارت اطلاعات، مردم‌پایه و مردم‌نهاد است، گفت: این اقدام از مردم برای مردم، با مردم و با همراهی مردم، امنیت برای مردم نه بر مردم و سلب امنیت از دشمنان امنیت مردم، به مقتضای آیه شریفه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» است.

دیالمه گفت: امنیت در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها، از جمله مرزی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای، امنیت در زمینه جان مردم، مال مردم و آبروی مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما