شناسهٔ خبر: 32482362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پمپئو با همتای قطری درباره ایران گفت: وگو کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در دیدار با «محمد آل ثانی» همتای قطری خود درباره ایران گفتگو کرد. مورگان اورتگاس افزود دو طرف در خصوص هماهنگی و همکاری‌های دو جانبه و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای آنچه که این مقام آمریکایی مقابله با نفوذ ایران در منطقه خوانده، گفت وگو کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در دیدار با «محمد آل ثانی» همتای قطری خود درباره ایران گفتگو کرد.

به گزارش شبکه الحره آمریکا، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود دو طرف در خصوص هماهنگی و همکاری‌های دو جانبه و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای آنچه که این مقام آمریکایی مقابله با نفوذ ایران در منطقه خوانده، گفت وگو کردند.

این رسانه جزئیات بیشتری درباره گفتگو‌های وزیران امور خارجه آمریکا و قطر درباره ایران اعلام نکرد.

بر اساس این گزارش، وزیران خارجه آمریکا و قطر همچنین در خصوص موضوع افغانستان، لیبی و سودان باهم صحبت کردند.

اورتگاس افزود: پمپئو و آل ثانی همکاری‌های مشترک به ویژه درخصوص پایبندی به رقابت عادلانه در حوزه هواپیمایی تاکید کردند.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.

آمریکا تلاش می‌کند تا برای ایجاد یک ائتلاف نظامی میان کشور‌های عربی منطقه، اختلاف‌ها میان قطر و عربستان و متحدانش را بر طرف کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما