شناسهٔ خبر: 32481441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير خارجه ونزوئلا به ديدار ظريف آمد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- وزير خارجه ونزوئلا عصر چهارشنبه با رئيس دستگاه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خورخه آرئاسا با حضور در نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل متحد با محمد جواد ظريف درباره مسايل دوجانبه و اقدامات يکجانبه آمريکا تبادل نظر کردند.
وزير امور خارجه ايران که براي شرکت در نشست چند جانبه گرايي و ديپلماسي براي صلح که در سازمان ملل متحد برگزار شد، به نيويورک سفر کرده است.
وي صبح چهارشنبه در انديشکده انجمن آسيايي نيويورک به سوالات متعددي درباره تحريم هاي غيرقانوني و يکجانبه آمريکا عليه مردم ايران، تبادل زنداني ها، فروش نفت و بازگشت به ميز مذاکره پاسخ داد.
پس از آن به مجمع عمومي سازمان ملل رفت و با تاکيد بر چندجانبه گرايي به عنوان تنها راه حل بحران ها و اختلافات، رويکرد جمهوري اسلامي را در اين باره تشريح کرد.
وي همچنين نمونه هايي از اقدامات يکجانبه و غيرقانوني آمريکا را به جهانيان معرفي کرد.
ظريف ظهر امروز هم با آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد ديدار کرد و سپس با رئيس مجمع عمومي اين سازمان درباره مسايل متعدد منطقه اي و جهاني تبادل نظر کرد.
ديدار با انديشمندان سياسي غيردولتي آمريکا و مصاحبه با تعدادي از رسانه هاي مختلف در اين کشور، ديگر برنامه هاي رئيس دستگاه ديپلماسي در سفر به نيويورک است.
اروپام*1429
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما