شناسهٔ خبر: 32481092 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واشنگتن: ايران درباره تبادل زندانيان جديت نشان دهد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – يک مقام وزارت خارجه آمريکا در واکنش به سخنان محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران در مورد تبادل زندانيان گفت ايران مي تواند با آزادي اتباع آمريکايي، جديت خود را در زمينه مسائل کنسولي نشان دهد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ايرنا به نقل از تارنماي شبکه سي.ان.ان، يک مقام وزارت خارجه آمريکا اظهار داشت: ايران مي تواند با آزاد کردن اتباع آمريکايي، جديت خود را در زمينه مسائل کنسولي از جمله مسائل مربوط به ايراني هايي که به نقض قوانين تحريمي آمريکا محکوم شده يا تحت پيگرد قرار گرفته اند، نشان دهد.
اين مقام که نام وي ذکر نشده است، افزود: ما از ايران مي خواهيم همه آمريکايي هايي را که بازداشت يا مفقود شده اند، آزاد کند.
به گزارش سي.ان.ان، اين مقام درباره اظهارات روز گذشته ظريف در نيويورک که گفته بود مساله تبادل زندانيان را با آمريکا مطرح کرده اما واشنگتن پاسخي نداده است، اظهارنظر نکرد. شوراي امنيت ملي آمريکا نيز به درخواست سي . ان .ان براي اظهارنظر در اين خصوص پاسخي نداده است.
ظريف روز چهارشنبه در انجمن آسيايي نيويورک گفت: در آمريکا و در اروپا ايرانياني هستند که در زندانند چون آمريکا به آنها اتهام نقض تحريم ها را زده است. اتهام آنها ارسال تجهيزات هواپيماي مسافربري و نه جت بوده است. ما مترجم داريم که در استراليا در زندان است که در زندان بچه دار شده است.
ظريف ادامه داد: ما در مورد نازنين زاغري صحبت مي کنيم، که البته من ناراحت هستم از شرايط او و به عنوان وزير امور خارجه هر چه از دستم برآمده براي کمک انجام داده ام اما هيچ کسي از زني که در استراليا در زندان است، نمي گويد.
وي اضافه کرد: من اين پيشنهاد را علنا مي دهم، بياييد زنداني ها را تبادل کنيم.
شبک**9423**1723
انتهاي پيام /*

نظر شما