شناسهٔ خبر: 32481008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش آمریکا به اظهارات ظریف

واشنگتن: ایران درباره تبادل زندانیان جدیت نشان دهد

تهران – ایرنا – یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد تبادل زندانیان گفت ایران می تواند با آزادی اتباع آمریکایی، جدیت خود را در زمینه مسائل کنسولی نشان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی.ان.ان، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: ایران می تواند با آزاد کردن اتباع آمریکایی، جدیت خود را در زمینه مسائل کنسولی از جمله مسائل مربوط به ایرانی هایی که به نقض قوانین تحریمی آمریکا محکوم شده یا تحت پیگرد قرار گرفته اند، نشان دهد.
این مقام که نام وی ذکر نشده است، افزود: ما از ایران می خواهیم همه آمریکایی هایی را که بازداشت یا مفقود شده اند، آزاد کند.
به گزارش سی.ان.ان، این مقام درباره اظهارات روز گذشته ظریف در نیویورک که گفته بود مساله تبادل زندانیان را با آمریکا مطرح کرده اما واشنگتن پاسخی نداده است، اظهارنظر نکرد. شورای امنیت ملی آمریکا نیز به درخواست سی . ان .ان برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.
ظریف روز چهارشنبه در انجمن آسیایی نیویورک گفت: در آمریکا و در اروپا ایرانیانی هستند که در زندانند چون آمریکا به آنها اتهام نقض تحریم ها را زده است. اتهام آنها ارسال تجهیزات هواپیمای مسافربری و نه جت بوده است. ما مترجم داریم که در استرالیا در زندان است که در زندان بچه دار شده است.
ظریف ادامه داد: ما در مورد نازنین زاغری صحبت می کنیم، که البته من ناراحت هستم از شرایط او و به عنوان وزیر امور خارجه هر چه از دستم برآمده برای کمک انجام داده ام اما هیچ کسی از زنی که در استرالیا در زندان است، نمی گوید.
وی اضافه کرد: من این پیشنهاد را علنا می دهم، بیایید زندانی ها را تبادل کنیم.
شبک**9423**1723

نظر شما