شناسهٔ خبر: 32480771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آدم‌ربایی به‌خاطر طلب ۱۰۰ میلیون تومانی

صاحب‌خبر -
مردی که مدعی است با انگیزه تسویه حساب ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام به آدم‌ربایی کرده است به دستور بازپرس جنایی بازداشت شد.
به گزارش شرق، چندی قبل مردی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران از ربوده‌شدن خود به‌دست افرادی که از سوی شاگرد سابقش اجیر شده بودند خبر داد و درخواست رسیدگی به موضوع را مطرح کرد.

این مرد میان‌سال در توضیح ماجرا گفت: من نقره‌ساز هستم و شاگردی داشتم که تا مدتی قبل در مغازه من کار می‌کرد و پس از آن تصمیم گرفت مغازه و کارگاه خودش را داشته باشد. من هم از این موضوع استقبال کردم و او کارگاه خودش را راه انداخت، اما چندی پیش دو نفر که یکی از آن‌ها لباس نظامی داشت سراغ من آمدند و گفتند شاگرد سابقم که رضا نام دارد از من شکایت کرده است، برای همین باید با آن‌ها به کلانتری بروم. من هم که از این موضوع خیلی تعجب کرده بودم همراهشان رفتم، اما آن‌ها مرا به کلانتری نبردند و گفتند باید مبلغی به آن‌ها بدهم تا من را آزاد کنند، من هم که متوجه شدم ریگی به کفششان است، به آن‌ها پول ندادم و گفتم فقط در کلانتری درباره موضوع صحبت می‌کنم. در نهایت آن‌ها پس از چند ساعت که من را سوار ماشین کرده بودند و در خیابان می‌چرخاندند بدون گرفتن پول رهایم کردند و من هم تصمیم به شکایت گرفتم.

در پی این شکایت، شاگرد سابق مرد میان‌سال شناسایی و دستگیر شد، رضا ابتدا منکر ارتباط با موضوع آدم‌ربایی شد، اما در نهایت چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و گفت: من از وقتی که از صاحب‌کار سابقم جدا شدم همچنان مراودات مالی با او را ادامه دادم؛ تا جایی که صد میلیون تومان از او طلبکار شدم، اما هر بار که از او می‌خواستم بدهی‌اش را تسویه کند، بهانه می‌آورد و در نهایت پرداخت را به آینده موکول می‌کرد.

رضا درباره علت آدم‌ربایی نیز گفت: یک روز که از این موضوع به‌شدت ناراحت بودم و در قهوه‌خانه نشسته بودم، یکی از دوستانم دلیل ناراحتی‌ام را پرسید و من موضوع صاحب‌کار سابقم را به او گفتم و او به من گفت: راهی بلد است که می‌توانم طلبم را بگیرم. من هم خوشحال شدم و به او گفتم اگر بتواند طلبم را از صاحب‌کار سابقم بگیرد، مبلغی از طلب را به او می‌دهم. اما او گفت: در این کار تنها نخواهد بود و وقتی فهمیدم دو نفر دیگر هم با او همکاری می‌کنند، قرار شد نفری ۱۰ میلیون تومان به هرکدام از آن‌ها بدهم، اما شرط من این بود که به صاحب‌کار سابقم صدمه‌ای وارد نشود. آن‌ها هم قبول کردند و با خریدن لباس نظامی سراغ صاحب‌کارم رفتند، اما چند روز بعد فهمیدم که در وصول طلب موفق نبودند و الان هم که به خاطر کار آن‌ها بازداشت هستم.

در حال حاضر بازپرس نهم جنایی تهران دستور بازداشت سه متهم را صادر کرده است تا تحقیقات درباره ادعای شاگرد سابق در مورد طلب صد میلیون تومانی و جزئیات اجرای نقشه ادامه یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما