شناسهٔ خبر: 32480597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده اهل سنت عراق: امروز روز اعلام وفاداری به ایران است

بغداد – ایرنا – نماینده سابق استان نینوا در پارلمان عراق به نمایندگی از اهل سنت این کشور گفت که امروز که آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به تحریم تهدید می کند، روز وفاداری عراق به ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «عبدالرحمن اللویزی» روز چهارشنبه در کنگره سپاس از شهدای ایران و حزب الله لبنان در جنگ با داعش در عراق با ذکر این سخنان افزود که ما و ایران، برادر هستیم و در قدرشناسی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در جنگ با داعش مواضع ما در عراق در مخالفت با تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران، نباید فقط به برخی مواضع سیاسی مختصر شود بلکه باید ایستادن در کنار ملت ایران در عمل اتفاق بیفتد.
وی با تاکید مجدد بر اینکه امروز روز وفاداری به جمهوری اسلامی ایران است افزود که باید دولت و ملت عراق این تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرند.
وی خاطرنشان کرد که امروز مواضع سیاسی نباید فقط بر محکومیت این تحریم ها مختصر شود بلکه ملت عراق در کنار ملت ایران در این سختی قرار گیرد.
اللویزی تاکید کرد که آنچه ایران و جوانان این کشور در دفاع از عراق در مبارزه با داعش انجام دادند از گویاترین جلوه های انسانی است.
کنگره بزرگ 'سپاس از ایران' با حضور مسئولان دو کشور و خانواده های شهدای مستشاری ایران در جنگ علیه داعش، روز چهارشنبه در بغداد برگزار شود.
این نشست با سخنان کوتاه ضبط شده رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شان و جایگاه شهدا از جمله شهدای مدافع حرم آغاز به کار کرد.
در این کنگره که 60 خانواده شهدای حرم از جمهوری اسلامی ایران و لبنان حضور داشتند با مشارکت تعدادی از مقامات و شخصیت های برجسته عراقی از جمله 'فالح الفیاض' مشاور امنیت ملی عراق، نمایندگان پارلمان این کشور و همچنین 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، سردار «مهدی ربانی» معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان نظامی ایران برگزار شده است.
این کنگره در نوع خود اولین بار است در بغداد و همزمان با سالروز تشکیل بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) برگزار می شود.
در این همایش علاوه بر خانواده های شهدای حرم و مسوولین و مقاماتی از عراق و جمهوری اسلامی ایران، جمعی زیادی از مردم و نیروهای مجاهد عراقی در تشکیلات الحشد الشعبی و گروه های مقاومت اسلامی به علاوه جمعی از علما و فضلای شیعه و اهل سنت شرکت کرده اند.
«فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی به علاوه جمعی از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی و تعدادی از رهبران گروه های مقاومت اسلامی عراق و همچنین تعدادی از سرداران سپاه پاسداران حضور داشتند.
تجلیل از شهدای مستشاری و مدافعان ایرانی حرم که در جنگ با داعش در عراق به شهادت رسیدند، گرامیداشت یاد و خاطره آنان و قدردانی از خانواده های شهدای مدافعان حرم از محورهای مهم این کنگره مهم بوده است.
60 خانواده مدافع حرم که قریب 300 نفر هستند روز جمعه گذشته وارد شهر نجف اشرف شدند و بعد از زیارت عتبات عالیات در عراق در این کنگره بزرگ شرکت کرده اند.
برگزاری نمایشگاهی از آثار جنایات گروهک تروریستی تکفیری داعش و همکاری مشترک نیروهای مستشاری ایرانی با نیروهای مجاهد و نیروهای مسلح عراق و تصاویر شهدای این جنگ مقدس یکی دیگر از برنامه های جنبی این همایش بزرگ بود.
خاورم *2*353*380*

نظر شما