شناسهٔ خبر: 32480590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نقش سازمان لیگ در ناکامی استقلال و پرسپولیس

فشردگی مسابقات نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا دلیل مهمی برای عدم نتیجه گیری استقلال و پرسپولیس در هفته اخیر عنوان شده است.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – نگاهی سطحی به فاصله دیدارهای پیش رو برای تیم‌های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن تا بازی بعدی شان در لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌کند هر سه نماینده کشورمان در وضعیت سختی باید خود را برای دیدارهای حساس پیش رو در لیگ قهرمانان آماده کنند. به ویژه سرخابی‌ها که نیاز مبرم به دو برد در هر دو دیدار پایانی برایشان احساس می‌شود. مرور تاریخ برگزاری دیدارهای پیش رو مشخص می‌کند سرخابی‌ها باید به دلیل تصمیمات سازمان لیگی‌ها در شرایطی سخت مانند منگنه و بدون ملاحظات بین المللی به زمین بروند!

**استقلال

تیم استقلال که سوم اردیبهشت در ابوظبی برابر الهلال به میدان رفت باید هفتم و یازدهم همین ماه روبروی پدیده در مشهد و استقلال خوزستان در تهران به میدان برود و سپس خود را برای پذیرایی از الدحیل برای روز ۱۶ اردیبهشت آماده کند! فاصله‌ای ۱۳ روزه تا بازی بعد که تقریباً میانگین هر ۴ روز یک بازی را برای نماینده کشورمان رقم می‌زند!

**پرسپولیس

دیگر نماینده ایران پرسپولیس است که دوم اردیبهشت به دیدار الاهلی در دبی رفت و حالا باید ششم همین ماه بازی سنگینی در خانه مقابل سپاهان و بعد از آن دیداری سنگین‌تر در تبریز برابر تراکتورسازی برگزار کند. پرسپولیس بعد از این مسابقه حساس باید راهی تاشکند شده و ۱۶ اردیبهشت قابل پاختاکور به میدان برود. در فاصله ۱۴ روز با میانگین هر ۴ روز یک بازی!

**ذوب آهن

وضعیت برای ذوب آهن بدتر از دو نماینده دیگر ایران است. این تیم که سوم اردیبهشت با الوصل دیدار داشت باید تا روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت که با الزوراء عراق مصاف دارد طی ۱۴ روز ۳ دیدار در لیگ برگزار کند. میانگین هر ۳ روز یک بازی! این تیم یک دیدار عقب افتاده در لیگ برتر هم دارد که در این فاصله برنامه ریزی شده است! ذوب آهن باید در تاریخ‌های ۶، ۱۰ و ۱۳ اردیبهشت به ترتیب در اصفهان مقابل تراکتورسازی و سایپا و سپس در جم مقابل پارس جنوبی به میدان برود!

نظر شما