شناسهٔ خبر: 32480520 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

۸ نکته جالب از دیدار الاهلی مقابل پرسپولیس

پرسپولیس بازی را به الاهلی واگذار کرد تا در رده چهارم جدول گروه D بازی‌ها قرار گیرد و کارش برای صعود به مرحله حذفی سخت تر از گذشته شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

متأسفانه پرسپولیس نتوانست برد دور رفت خود مقابل الاهلی را تکرار کند و مقابل این تیم شکست خورد تا به قعر جدول گروه D سقوط کند. 
۱- بازی بی‌حال تا ثبت اولین گل بازی
از شروع بازی و تا دقیقه ۲۹ که ضربه پنالتی به سود الاهلی اعلام شد به معنای واقعی یک بازی بی‌حال و بی‌رمق را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم و اصلاً به نظر نمی‌آمد که این مسابقه در سطح لیگ قهرمانان آسیاست.
۲- غافلگیری محض در پنالتی
در بررسی صحنه پنالتی که به سود الاهلی اعلام شد متوجه می‌شویم این گل نتیجه تفکر هجومی نماینده کشورمان بود و برای پرتاب اوتی که در زمین حریف نصیب پرسپولیس شد به غیر از یکی، دو بازیکن پرسپولیس همه بی‌محابا جلو رفته بودند تا به گل برسند، ولی دفع هدفمند بازیکنان الاهلی و طراحی ضدحمله سریع از سوی آن‌ها سبب شد تا نماینده سعودی‌ها در حالی که تیم‌شان چندان سوار بازی نبود به گل اول برسد.
۳- این عبدالغنی تمام نشدنی
حسین عبدالغنی چهل و اندی ساله باز هم یک بازی مؤثر را از خود به نمایش گذاشت و توانست در سمت چپ دفاع با استارت‌ها و دوندگی‌های بی‌امان مشارکت بسیار بالایی در بازیسازی تیمش و در حملات داشته باشد تا این سؤال در ذهن تداعی شود که این عبدالغنی کی تمام می‌شود.
۴- قطع توپ‌ها و بازیخوانی عالی سیدجلال
بدون شک یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در این میدان سیدجلال حسینی بود که بار‌ها و بار‌ها در قطع توپ مهاجمان الاهلی موفق عمل کرد و یک بار هم باج نداد ضمن آن که کاپیتان محبوب سرخ‌ها در چندین صحنه هم با تجربه بسیار بالای خود و بازیخوانی عالی توانست قطع توپ‌های مؤثری داشته باشد.
۵- حضور پررنگ و همزمان مدافعان کناری پرسپولیس در حملات
هرچند از ابتدا محمد نادری و مهدی شیری وظیفه داشتند به نوبت در حملات پرسپولیس به عنوان مدافع کناری حضور داشته باشند، ولی بعد از گل خورده نماینده کشورمان در دقیقه ۳۰ این دو بازیکن شعاع حرکتی طولانی‌تری پیدا کردند و گاهی دیده می‌شد که هر دو نفر آن‌ها همزمان در حملات پرسپولیس و در نیمه زمین حضور داشتند.
۶- زهر دوباره السومه در تن پرسپولیس
عمر السومه سوری یک بار دیگر زهر خود را به تن پرسپولیس وارد کرد و این بار با زدن دو گل از روی دو ضربه شروع مجدد که یکی از نقطه پنالتی بود و دیگری از زدن یک ضربه دقیق و فنی از خطای پشت محوطه هجده قدم، نشان داد که بسیار ترسناک و زهردار است و باید پرسپولیسی‌ها از او بیشتر مراقبت می‌کردند.
۷- تعویضی‌های پرسپولیس
اولین تغییر در ترکیب پرسپولیس خیلی زود شکل گرفت و برانکو برای جبران گل خورده تیمش سروش رفیعی تکنیکی و خلاق را به جای بشار رسن به میدان فرستاد تا ضمن حفظ خلاقیت خط هافبکش، نیروی تازه‌ای هم به تیمش تزریق کند، ولی بازی ضعیف سروش در میدان باعث شد تا اولین تعویض پرسپولیس جواب ندهد، اما برانکو در تعویض بعدی‌اش به طور همزمان دو تغییر ایجاد کرد و در دقیقه ۷۱ امید عالیشاه و محمدامین اسدی را به جای احمد نوراللهی و مهدی ترابی به میدان فرستاد تا با دوندگی بیشتر این دو بازیکن فشار خودش به دروازه حریف را افزایش دهد، ولی در نهایت این دو بازیکن (به خصوص محمدامین اسدی) نتوانستند آن گونه که باید در جریان بازی مؤثر باشند.
۸- غریب مثل قائدی
عبدالرحمن غریب بازیکن ریزنقش الاهلی عربستان از نظر استایل بازی بسیار شبیه مهدی قائدی بود و تقریباً از نظر جثه بدنی هم مثل مهدی استقلال بود و حرکات پا به توپ و تکنیک خوبی هم داشت که بار‌ها کار‌های او خط دفاعی پرسپولیس را اذیت کرد.

 

نظر شما