شناسهٔ خبر: 32479532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با روز جهانی کارگر؛

اجتماع بزرگ کارگران آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز از تجمع بزرگ کارگران در باشگاه اختصاصی این تشکل صنفی در روز جهانی کارگر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «کریم صادق‌زاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تیریز به تشریح ویژه برنامه های مختلف روز جهانی کارگر در استان پرداخت و اظهار داشت: تجمع بزرگ کارگران در باشگاه اختصاصی خانه کارگر همزمان با روز جهانی کارگر برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز افزود: در روز جهانی کارگر اجتماع بزرگ کارگران استان را در باشگاه اختصاصی این تشکیلات با عنوان "حمایت از حقوق کارگران" از ساعت 10/30 صبح آغاز کرده و در نهایت با قرائت بیانیه پایان خواهد یافت.

صادق‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بیش از 45 هزار واحد فعال کارگری دارای کد تامین اجتماعی در استان آذربایجان‌شرقی فعال است، افزود: کارگران بازوی توانمند تولید هر جامعه‌ای هستند اما نمی‌دانم چرا برخی دست‌ها چوب لای چرخ فعالیت این عزیزان می‌گذارند.

وی ادامه داد: بیش از 85 درصد قراردادهای کارگری در ایران موقت بوده و از نظر امنیت شغلی کارگران همواره در مخاطره هستند، این در حالی است که بیش از 85 درصد کارگران کشور همسایه ترکیه با قرارداد کار دائمی مشغول به کار هستند.

صادق‌زاده گفت: براساس آخرین آمار تعداد کارگران بیمه شده اجباری در استان بیش از 680 هزار نفر است که امیدواریم با رسیدگی و حل مشکلات واحد های مشکل دار بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با اشاره به این‌که 600 واحد تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعالیت دارند که 500 تشکل مربوط به حوزه کارگری و 100 تشکل نیز در حوزه کارفرمایی مشغول فعالیت هستند، افزود: بیش از 13 هزار نفر از کارگران استان مشمول بیمه بیکاری هستند که این آمار درسال قبل حدود 12 هزار نفر بوده است.

نظر شما