شناسهٔ خبر: 32479496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امسال هرکیلو دانه روغنی کلزا ۳۴۴۰تومان از کشاورزان ایلامی خریداری می‌شود

مدیرکل غله استان با اعلام نرخ خرید کلزا گفت:تمام تمهیدات لازم برای خرید کلزا و گندم در استان فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سلیمان پور مدیرکل غله استان ایلام ،با حضور در مراکز خرید دانه روغنی کلزا در دهلران از آمادگی کامل مراکز خرید برای تحویل محصول کشاورزان کلزا کار خبر داد و گفت: کار برداشت و خرید دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیری استان آغاز شده و محصول خریداری شده پس از تحویل بلافاصله بارگیری و برای استحصال روغن به کارخانجات روغن کشی در استان‌های کرمانشاه و اصفهان بارگیری می‌شود.

وی از تمهیدات دولت برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان کلزا کار خبر داد و اظهار کرد: براساس نرخ تعین شده هرکیلو دانه روغنی کلزا ۳۴۴۰تومان به صورت تضمینی از کلزاکاران خریداری می‌شود که برهمین اساس ۵۰درصد مطالبات کشاورزان درمورد تحویل و مابقی تاپایان فصل برداشت پرداخت خواهد شد.

سلیمان پور افزود: ۸مرکز خرید دانه روغنی کلزا در شهرستانی دهلران و مهران کار خرید این دانه روغنی را برعهده دارند و پیش بینی میشود امسال بیش از ۲۲ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

وی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا قابلیت نگهداری بلند مدت در انبار‌های ذخیره ندارد افزود: بنابراین بلافاصله پس از خرید و تخلیه مجددا بارگیری و به کارخانجات روغن کشی ارسال می‌شود.

مدیرکل غله استان اواسط اردیبهشت ماه را زمان پایان خرید کلزا عنوان کرد و افزود: پس از آن ، استان وارد فرآیند خرید تضمینی گندم می شود.

 

انتهای پیام/ت

خرید دانه های روغنی کلزا از کشاورزان ایلامی

نظر شما