شناسهٔ خبر: 32479435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار معاون نخست‌وزیر روسیه با «برهم صالح» در بغداد

رئیس‌جمهور عراق و معاون نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه ضمن دیدار با یکدیگر در بغداد درباره مسایل مختلف منطقه و روابط تجاری و سیاسی و اقتصادی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق روز چهارشنبه میزبان «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه در بغداد بود.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دو طرف درباره راه‌های گسترش روابط در زمینه‌های مختلف و تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند».

به گزارش روسیاالیوم، دو طرف عراقی و روسی درباره فعالیت‌ها و اقدامات کمیته مشترک عراق و روسیه و ضرورت تشریک مساعی برای امضای توافق‌های حاصله و همچنین آخرین دست‌آوردهای سیاسی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

از طرف دیگر، بوریسوف که ریاست طرف روسی کمیته همکاری‌های مشترک میان دو کشور را نیز برعهده دارد، از برهم صالح رئیس‌جمهور عراق به دلیل «استقبال گرم» از او تشکر و بر سعی و تلاش مسئولان و روسای روسی از جمله پوتین برای گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

وی گفت که روابط روسیه و عراق طی سال‌های اخیر افزایش یافته و همسویی تلاش‌های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری نظامی و تکنولوژی گسترش پیدا کرده است.

بوریسف طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آوریل به بغداد رفت و قرار است با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق هم دیداری داشته باشد.

معاون نخست‌وزیر روسیه شنبه هفته گذشته به دمشق رفته بود و در آنجا با بشار اسد رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد. اسد در دیدار با بوریسوف در خصوص اجرای توافقنامه‌های دو کشور و گسترش سطح همکاری‌ها گفت‌و‌گو کرد.

بررسی توافقنامه های پیشین دو کشور به ویژه در حوزه‌های انرژی، صنعت و افزایش مبادلات تجاری، از مهم‌ترین محورهای دیدار بشار اسد و بوریسوف بود.

انتهای پیام/ح

 

 

نظر شما