شناسهٔ خبر: 32478432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 در استقبال از ال‌کلاسيکوي ايران

اوج حساسيت در آزادي

پرسپوليس در حالي روز جمعه در ورزشگاه آزادي برابر سپاهان قرار خواهد گرفت که در دو ديدار اخير خود در ليگ برتر و ليگ قهرمانان به ترتيب برابر ذوب آهن و الاهلي عربستان ناکام بوده و مقابل سپاهان مي کوشد که ناکامي دو بازي گذشته را جبران کند.

پرسپوليس با کسب سه امتياز اين ديدار 58 امتيازي شده و در صورت توقف يا باخت استقلال که نزديک ترين تعقيب کننده‌ي آن ها است، فاصله را به هفت يا هشت امتياز خواهد رساند و دست نيافتني تر مي شود. هرچند در اختيار نداشتن شجاع خليل زاده در اين ديدار حساس مي تواند براي سرخپوشان پايتخت مشکل ساز باشد. پرسپوليس در سه ديدار اخيرش در ليگ، هفت امتياز کسب نموده و در ديدارهاي خانگي نيز عملکرد خوبي برابر رقيبان به نمايش گذاشته است.

سپاهان که با هدايت قلعه نويي بار ديگر در اين فصل در قامت مدعي قهرماني ظاهر شده، بي شک براي برد در آزادي پا به ميدان مي گذارد و تمام توان خود را به کار خواهد بست تا با کسب سه امتياز حساس اين ديدار فينال گونه، اختلاف خود را با صدر به تنها دو امتياز برساند و بيش از پيش به قهرماني اميدوار گردد. آن ها اکنون با 50 امتياز سومين تيم جدول رده بندي هستند.

طلايي پوشان اصفهاني هفته‌ي قبل با برد پرگل پنج بر دو برابر سايپا، آمادگي و عزم جدي خود در راه قهرماني را به رخ رقبا کشيدند و نشان دادند که روز جمعه پرسپوليس کار دشواري برابر آن ها دارد، به خصوص آن که شاگردان قلعه نويي برترين عملکرد هجومي ليگ را داشته و بهترين آقاي گل ليگ را هم در ميان خود دارند؛ کي روش استنلي با 14 گل.

سپاهان در سه ديدار اخير چهار امتياز کسب کرده و در ديدار با پرسپوليس ايران پوريان را به علت محروميت در اختيار ندارد. اين بازي علاوه بر اين که جنگ دو مدعي قهرماني است، نبرد دو مهاجم اين تيم، عليپور و کي روش بر سر عنوان آقاي گلي و کفش طلاي ليگ برتر نيز هست و همين امر مي تواند به حساسيت و جذابيت اين ديدار شش امتيازي اضافه کند.

تاج در ترکيه و امارات

مذاکره با لوپتگي يا رنار؟

انتخاب سرمربي تيم ملي اين روزها همچنان در هاله اي از ابهام است اما شنيده مي شود مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال، مذاکراتي جدي‌ با گزينه مدنظر فدراسيون براي اين مهم در روزهاي گذشته داشته است. ظاهرا طي روزهاي اخير تاج براي نهايي کردن مذاکرات با گزينه هاي مدنظر، سفرهايي به امارات و ترکيه داشته است. شنيده مي‌شود توافق اوليه با گزينه اروپايي مدنظر صورت گرفته و جلساتي براي نهايي کردن بندهاي قرارداد در حال پيگيري است. عباس ترابيان که در روزهاي حضور کي‌روش در ايران نقشي پررنگ در آوردن اين سرمربي سرشناس داشت، اين روزها همراه اصلي تاج در اين مذاکرات است.

ظاهرا بر سر اعلام نام سرمربي تيم ملي چند مانع کوچک وجود دارد که طرفين در حال برطرف کردن آنها هستند؛ نحوه انتقال پول و نهايي کردن چند بند قرارداد از جمله موارد مورد مذاکره است. خولن لوپتگي، سرمربي اسبق تيم ملي اسپانيا اصلي‌ترين گزينه فدراسيون براي جايگزيني کارلوس کي‌روش محسوب مي‌شود. هروه رنار سرمربي فرانسوي تيم مراکش ديگر نامي است که به عنوان گزينه تيم ملي از آن ياد شده است.

تشويق معني دار

مظاهري، جانشين قطعي بيرانوند!

رشيد مظاهري در اين چند سال بار‌ها به باشگاه پرسپوليس لينک شد تا قرمزپوش شود. علاقه پرسپوليس و شخص برانکو به رشيد و علاقه قلبي رشيد به پرسپوليس باعث شد حتي استقلالي‌ها بار‌ها در بازي‌هاي رودررو با ذوب‌آهن عليه مظاهري شعار بدهند.

با توجه به عملکرد بي‌نظير بيرانوند در چند سال اخير چه در تيم ملي و چه پرسپوليس، طبيعي بود که مظاهري فکر آمدن به پرسپوليس را نکند، ولي با توجه به درخشش بيرانوند و پيشنهاد‌هاي خارجي متعددش بعيد نيست عليرضا در تابستان ادامه مسير فوتبالي‌اش را در جاده‌هاي سبز اروپا جست‌وجو کند و به يکي از اين پيشنهاد‌ها جواب مثبت بدهد.

در بازي هفته گذشته پرسپوليس و ذوب‌آهن که در اصفهان برگزار شد هواداران پرسپوليس به شدت مظاهري را تشويق و او را رشيد پرسپوليسي خطاب کردند. مظاهري هم به ابراز احساسات پرسپوليسي‌ها پاسخ داد و براي آن‌ها دست زد. همچنين بعد از پايان بازي رشيد در جمع خبرنگاران گفت: «بازي با پرسپوليس براي من يک ديدار خاص و ويژه بود». تشويق‌هاي قبل از بازي و اين صحبت‌هاي مظاهري بار ديگر خبر پيوستن رشيد به پرسپوليس در تابستان و لژيونر شدن بيرانوند در پايان فصل را سر زبان‌ها انداخت و اين خبر در چند روز اخير در فضاي مجازي دست به دست مي‌چرخد. حالا بايد ديد اين انتقال بالاخره رخ خواهد داد و رشيد در تابستان قرمزپوش مي‌شود يا بيرانوند قيد لژيونر شدن را مي‌زند و در پرسپوليس مي‌ماند.

تحول در آرسنال

خانه‌تکاني تابستاني امري

روزنامه انگليسي ميرر ادعا کرد اوناي امري، سرمربي آرسنال که از شکست 3-2 تيمش مقابل کريستال پالاس عصباني است تصميم خود را براي خانه‌تکاني گسترده در اين تيم، در فصل تابستان گرفته و ممکن است در فصل نقل و انتقالات هفت بازيکن آرسنال را بفروشد.

بر اساس اين گزارش، در تابستان پيش رو باشگاه بودجه‌اي 45 ميليون پوندي در اختيار امري خواهد گذاشت ولي مديران باشگاه به او گفته‌اند که مي‌تواند با فروش بازيکنان فعلي، درآمد حاصله از اين محل را صرف خريد بازيکنان مورد نظر خود کند.

ميرر مدعي شد شکودران مصطفي بازيکني که در جريان شکست آرسنال مقابل کريستال پالاس بسيار ضعيف ظاهر شد، نامزد اول قرار گرفتن در فهرست فروش اوناي امري است. آرسنال در دو فصل گذشته هم تلاش کرد اين مدافع را بفروشد ولي در پيدا کردن خريدار مناسب براي او ناکام ماند. از سوي ديگر آرسنال از دستمزد بسيار بالاي مسوت اوزيل و هنريک ميختاريان راضي نيست و در تلاش براي تنظيم بودجه خود ممکن است اين دو ستاره را هم در فهرست فروش بگذارد.

ميرر مي‌گويد مديران آرسنال به امري گفته‌اند که اگر باشگاه‌هاي ديگر خواهان خريد کارل جنکينسون و محمد النني، شدند با اين موضوع موافقند و به امري براي فروش اين دو چراغ سبز خواهند داد. همچنين کالوم چمبرز و داويد اوسپينا که اين فصل به صورت قرضي در فولام بازي مي‌کنند نيز در برنامه‌هاي آتي امري جايي ندارند و احتمالا راهي تيم هاي ديگري مي‌شوند.

نظر شما