شناسهٔ خبر: 32478328 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 معاون بيمه مرکزي اعلام کرد:

جزئيات شيوه فعاليت صندوق بيمه حوادث طبيعي

معاون بيمه مرکزي گفت: براي پوشش بيمه‌اي خسارت حوادث طبيعي، شرکت‌هاي بيمه بايد به ميزان مبلغ حق بيمه دريافتي تعهد بدهند و دولت مابه التفاوت را جبران کند.

به گزارش مهر ، رحيم مصدق ، گفت: فراگير بودن و عام بودن خسارت بيمه طبيعي يکي از مسائل مهم و ضروري در پوشش بيمه حوادث بوده و پوشش بيمه‌اي در حوادث طبيعي مستلزم مشارکت هم دولت هم حاکميت است.

وي افزود: علاوه بر بيمه نامه‌هاي رايج، صندوق بيمه همگاني حوادث طبيعي 16 سال است که در دستور قرار گرفته که به دلايل مختلف از جمله بار مالي، هنوز به سرانجام نرسيده است.

معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي تصريح کرد: شرکت‌هاي بيمه در سال‌هاي اخير پوشش‌هاي بيمه حوادث طبيعي را در کنار بيمه‌هاي رايج ارائه مي‌کنند.مصدق گفت: براي بيمه حوادث طبيعي مثل سيل و زلزله در شهرهايي با وسعت کلان، شرکت‌هاي بيمه‌اي بايد به ميزان مبلغ بيمه ايفاي تعهد کنند که دولت نيز بايد در تأمين ما به التفاوت مبلغ بيمه همکاري کند.معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي گفت: محاسبات ما در بيمه مرکزي نشان مي‌دهد اگر براي هر حادثه طبيعي 30 ميليون تومان حق بيمه در نظر گرفته شود حق بيمه براي خانه 100 هزار تومان در سال خواهد بود که هزار و 800 ميليارد تومان حق دولت از سهم بيمه و هزار و 200 ميليارد تومان هم براي سرمايه اوليه صندوق پيشنهاد شده است که در مجموع 3 هزار و 600 ميليارد تومان حق بيمه حوادث طبيعي است.

عضو هيأت عامل بيمه مرکزي توضيح داد: با پيش بيني مجلس بايد صندوق بيمه يک سرمايه اوليه داشته باشد که 50 هزار ميليارد تومان براي سرمايه اوليه صندوق مبلغ بسيار پايين است. همچنين پيش بيني شده اگر در حادثه‌اي حوادث به حدي بود که فراتر از مبلغ صندوق بود، دولت بايد تقبل کند که با توجه به تحريم ممکن است با مشکل مواجه شويم.

شرکت‌هاي بيمه و تجارت بازرگاني در دنيا هم تمايل زيادي براي بيمه حوادث ندارند

وي ادامه داد: شرکت‌هاي بيمه و تجارت بازرگاني در دنيا هم تمايل زيادي براي بيمه حوادث ندارند و براي اين کار از صندوق جبران حوادث طبيعي استفاده مي‌شود و شرکت‌هاي بيمه در کنار صندوق فعاليت مي‌کنند.

مصدق خاطرنشان کرد: بر اساس آخرين آمار 61 هزار پرونده خسارت سيل در شرکت‌هاي بيمه تشکيل شده است. برخي نهادها و سازمان‌ها منازل مسکوني تحت پوشش را بيمه کرده اند و اين موجب شده که بسياري از منازل روستايي شامل بيمه خسارت شوند.

وي با بيان اينکه 27 هزار پرونده تخمين خسارت شده اند، تصريح کرد: منازل بيمه شده تا سقف مشخص تا 10 الي 30 ميليون تومان بيمه بوده اند که شرکت‌هاي بيمه تا سقف مشخص شده پرداخت خسارت را تقبل مي‌کند.مصدق اظهار داشت: شرکت بيمه بر اساس ارزش روز بيمه را انجام نمي‌دهد فقط هزينه بازسازي بيمه مي‌شود که براي يک آپارتمان صد متري مبلغ حدود 200 ميليون تومان خواهد بود. در دنيا هم در حوادث طبيعي ميانگين 30 درصد خسارت‌ها از محل پوشش‌هاي طبيعي جبران مي‌شود.

معاون طرح و توسعه بيمه مرکزي گفت: شرکت‌ها براي پوشش همگاني بيمه در حوادث طبيعي بايد اتکاي مالي خوبي داشته باشد و ما به التفاوت مبلغ خسارت را دولت بايد همراهي و کمک کند.

وي اعلام کرد: پيشنهاد ما به دولت براي پرداخت حق بيمه در قبض برق ماهيانه 5 هزار تومان بوده است که منتظر جواب دولت و مجلس هستيم. مصدق با بيان اينکه صندوق بيمه در صورت تشکيل حوادث طبيعي مانند سيل، زلزله و طوفان را پوشش خواهد داد، اظهار داشت: تمام منازل مسکوني که در سيل خسارت ديدند 90 هزار واحد بوده در حالي که آمار بيمه شدگان اختياري از اين تعداد 10 درصد بوده است.

رئيس کل بانک مرکزي:

صفر کردن صادرات نفت ايران توهم است

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه صفر کردن صادرات نفت ايران توهم است، گفت: التهابات بازار ارز براي چندمين بار رفع شد.

به گزارش ايرنا ، عبدالناصر همتي، رئيس کل بانک مرکزي در يادداشتي در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي با برشمردن چند نکته بعد از لغو معافيت‌هاي تحريم نفت ايران نوشت: توهم بر هم خوردن بازار ارز و ملتهب شدن آن که مدام از آن صحبت مي‌شد، با مديريت بانک مرکزي و اشراف اين نهاد بر بازار ارز، براي چندمين بار رفع گرديد.

وي ادامه داد: صفر کردن صادرات نفت نيز توهم است؛ ولي هر مقدار کاهش در صادرات نفت و معادل ريالي درآمد دولت بايد به فوريت از طريق صرفه جويي و کاهش هزينه‌ها و يا جبران آن از طريق ساير درآمدها و يارانه‌هاي پنهان به فوريت جبران شود؛ ضمن اينکه صادرات غير نفتي بايد بيش از گذشته تشويق شود.

همتي با بيان اينکه بانک مرکزي سياست‌هاي ارزي خود را در راستاي تشويق بيشتر صادرکنندگان به برگرداندن ارز خود به چرخه اقتصاد، تدوين خواهد کرد، گفت: همانگونه که قبلاً تأکيد کردم امسال براي کشور سالي سرنوشت ساز است، لذا بايستي سياست‌هاي اقتصادي و نحوه اداره کشور بر اساس اداره مطلوب اين جنگ اقتصادي و کاهش فشار به مردم طراحي و به اجرا درآيد.وي معتقد است که بايستي همه دولت را در نيل به موفقيت ياري کنند.

خروج برندهاي کره اي لوازم خانگي از ايران تکذيب شد

انجمن لوازم صوتي و تصويري ايران خروج برندهاي ال.جي و سامسونگ از کشورمان به دليل تشديد تحريم ها را تکذيب کرد.

به گزارش ايلنا، انجمن لوازم صوتي و تصويري ايران ضمن رد خبر منتشرشده در برخي رسانه ها، آن را ناشي از سودجويي سوء استفاده کنندگان برشمرد و تاکيد کرد: همکاري با برندهاي ياد شده همچنان ادامه دارد و بيان چنين مطالبي در شرايط ملتهب فعلي، جز وارد کردن شوک به بازار نمي تواند نتيجه ديگري داشته باشد.

روابط عمومي سامسونگ در ايران ضمن رد اخبار منتشر شده مبني بر خروج اين شرکت از ايران، اعلام کرد: سامسونگ همواره ارزش زيادي براي خانواده هواداران و کاربران خود در ايران قائل بوده و با جديدترين نوآوري‌ها، فناوري‌ها و محصولات خود، حضور قدرتمندي در اين کشور داشته است.

سامسونگ در اين بيانيه افزوده است: با وجود تمام تحولات خارجي و جغرافيايي-سياسي، اين مساله تغييري نکرده است. ما همواره متعهديم تا تمام تلاش خود را براي امکان ادامه دسترسي مردم ايران به محصولات نوآورانه‏ ‌مان فراهم کنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما