شناسهٔ خبر: 32477922 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کسب 7 طلا و 3 برنز در 10 وزن

طوفان کُشتی ایران در قاره آسیا عنوان قهرمانی به سیل‌زدگان تقدیم شد

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در چین، تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۷ مدال طلا و ۳ برنز در ۱۰ وزن مقتدرانه عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

پرونده رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در کشور چین بسته شد و تیم ملی کشورمان با نمایشی قابل قبول موفق به کسب مدال در تمام اوزان شد. دیروز و در رقابت‌های 5 وزن دوم، بهنام احسان‌پور نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم ایران و دارنده یک طلا و دو نقره آسیا، در دیدار فینال برابر مینگ‌هو لیو از چین با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد. در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی نفر سوم نوجوانان جهان و جوان‌ترین چهره تیم ملی با ۱۸ سال، نیز برای کسب مدال برنز به مصاف ایگیز ژاکیپ‌بکوف از قرقیزستان رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۹ بر ۸ به برتری رسید و در اولین حضور خود برای تیم ملی بزرگسالان صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر گامیدگادژیف از قرقیزستان قاطعانه و با نتیجه ۱۰ بر صفر در ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه به برتری رسید و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت. در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی دارنده ۲ مدال برنز جهان یک طلای بازی‌های آسیایی و ۲ طلای آسیا در دیدار فینال برابر ویکی از هند قاطعانه و با نتیجه ۱۱ بر صفر در همان تایم نخست به برتری رسید و برای سومین مرتبه مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.  اما در وزن ۱۲۵ کیلوگرم یدالله محبی دارنده مدال طلای آسیا در دیدار فینال برابر ژی دنگ دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از چین با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و هفتمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را با شایستگی از آن خود کرد.
۵ مدال برای ایران در روز نخست
اما در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، تیم ایران توسط رضا یزدانی، رضا اطری و بهمن تیموری به مدال طلا رسید. پیمان بیابانی و یونس امامی هم صاحب مدال برنز شدند.
در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دیدار نهایی در مصاف با کوم سونگ کانگ دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ از کره شمالی با نتیجه ۹ بر ۳ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. در وزن ۶۵ کیلوگرم پیمان بیابانی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۳ بر ۲ سراج‌الدین حسن اف از کشور ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.
در وزن ۷۰ کیلوگرم یونس امامی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۱۱ بر صفر باتیر بورجاکوف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد. در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری در دیدار پایانی با نتیجه ۳ بر صفر از سد پراوین رانا از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت. در وزن ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی در دیدار فینال با نتیجه ۷ بر ۴ از سد باتزول اولزیسایخان از مغولستان گذشت و صاحب مدال طلا
شد.
تقدیم عنوان قهرمانی به سیل‌زدگان
به این ترتیب در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، تیم ملی کشتی آزاد ایران با نمایشی تحسین ‌برانگیز و با ۷ مدال طلای رضا اطری در ۵۷، بهنام احسان‌پور در ۶۱، بهمن تیموری در ۷۹، کامران قاسمپور در ۸۶، علیرضا کریمی در ۹۲، رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در سنگین وزن و ۳ مدال برنز پیمان بیابانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۰ و محمد نخودی در ۷۴ کیلوگرم مقتدرانه بر سکوی نخست آسیا قرار گرفت.
غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از مسجل شدن قهرمانی کشتی آزاد ایران در اظهار نظری کوتاه گفت: این قهرمانی زودهنگام در رقابت‌های آسیایی که با اقتدار کشتی گیران کشورمان بدست آورد را از طرف خود، کادر فنی و اعضای تیم ملی به تمامی مردم عزیز کشورمان که در حوادث سیل اخیر دچار صدمات، خسارات و گرفتاری‌های بسیاری شدند تقدیم می‌کنیم.
در پایان باید عنوان داشت که اعضای تیم کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی چین شدند تا از روز ۷ اردیبهشت ماه به میدان بروند. بر این اساس ترکیب تیم کشتی فرنگی ایران در این مسابقات به شرح زیر است:
* ۵۵ کیلوگرم ...................................................... رضا خدری
* ۶۰ کیلوگرم ................................................ مهرداد مردانی
* ۶۳ کیلوگرم ............................................... سامان عبدولی
* ۶۷ کیلوگرم ........................................................ حامد تاب
* ۷۲ کیلوگرم ............................................ محمدرضا گرایی
* ۷۷ کیلوگرم ........................................... محمدعلی گرایی
* ۸۲ کیلوگرم ................................................. سعید عبدولی
* ۸۷ کیلوگرم ................................................... حسین نوری
* ۹۷ کیلوگرم ................................................ مهدی علیاری
* ۱۳۰ کیلوگرم ................................... امیر قاسمی منجزی
رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که مسابقات اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم روز ۷ اردیبهشت ماه و رقابت‌های اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم روز ۸ اردیبهشت ماه انجام می‌شود. این رقابت‌ها مهم‌ترین مسابقه رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی پیش از حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و انتخابی المپیک محسوب می‌شود.

نظر شما