شناسهٔ خبر: 32477124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشتازی جو بایدن در میان نامزد‌های دموکرات

معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در صدر کلیه نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در صدر کلیه نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا قرار دارد.

براساس نظرسنجی رویترز/ ایپسوس که روز چهارشنبه منتشر شد، جو بایدن در میان اقلیت‌ها و افراد میانسال و کهنسال آمریکایی از حمایت زیادی برخوردار است.

این نظرسنجی در فاصله روز‌های ۱۷ تا ۲۳ آوریل امسال (۲۸ فروردین تا ۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۸) انجام شد و تمرکز آن روی تمایل افراد دموکرات و مستقل در آمریکا برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در آمریکا بود. شرکت کنندگان نظر خود را درباره نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۲۴ درصد جو بایدن را به سایر نامزد‌های اعلام شده و احتمالی ترجیح می‌دهند.

۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند از سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت حمایت می‌کنند. سناتور برنی سندرز در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ رقابتی بسیار نزدیک با هیلاری کلینتون (نامزد نهایی دموکرات ها) داشت.

در این نظرسنجی، هیچ نامزد دیگری نتوانست بیش از ۷ درصد آراء رای دهندگان را کسب کند. ۲۱ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی هم گفتند که هیچ نظری درباره نامزد‌های دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حزب دموکرات ندارند و اکنون نمی‌دانند که تمایل شان به سمت کدام نامزد است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد رای دهندگان احتمالی در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها هم اکنون چه احساسی نسبت به نامزد‌های احتمالی دارند. ممکن است بسیاری از این رای دهندگان نظر خود را بعد‌ها تغییر دهند. رقابت برای معرفی نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از اوایل ماه فوریه سال ۲۰۲۰ در ایالت آیوا آغاز خواهد شد.

جو بایدن که ۷۶ سال سن دارد در گذشته دوبار تلاش کرده بود نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، احتمالا این هفته سومین نامزدی خود را نیز اعلام خواهد کرد. او همچنان فردی محبوب در آمریکاست و سابقه دو دوره معاونت رئیس‌جمهور آمریکا را در پرونده خود دارد.

۶۳ درصد کل آمریکایی‌ها می‌گویند نظر مثبتی نسبت به جو بایدن دارند. در این میان ۸۸ درصد از دموکرات‌ها، ۵۹ درصد از افراد مستقل و ۳۹ درصد از جمهوریخواهان می‌گویند که برداشت مثبتی از جو بایدن دارند. این در حالی است که ۵۸ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند نظر مساعدی نسبت به سناتور برنی سندرز و "پیت بوتیگیگ" (Pete Buttigieg) شهردار ۳۷ ساله شهر «ساوث بِند» در ایالت ایندیانا دارند. به نظر می‌رسد این سه نامزد در میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه جایگاهی بهتر از دونالد ترامپ داشته باشند.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۴ درصد افراد بزرگسال آمریکایی گفتند که عموما نظر مساعدی به دونالد ترامپ دارند. ۳۲ درصد از بزرگسالانی که بیش از ۵۵ سال سن دارند می‌گویند به جو بایدن رای خواهند داد. ۳۰ درصد از افراد بزرگسال غیر سفیدپوست می‌گویند به جو بایدن رای خواهند داد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در این مرحله آغازین از رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مردم این کشور به نامزد‌هایی رای خواهند داد که برای مدت زمان طولانی در عرصه سیاسی این کشور مطرح بوده اند. این ترجیح و علاقه رای دهندگان آمریکایی ممکن است پس از شناخت بیشتر آن‌ها نسبت به سایر نامزدها دچار تغییر شود.

بیش از ۸۰ درصد دموکرات‌ها می‌گویند به نوعی با جو بایدن و برنی سندرز آشنا هستند.

در این نظرسنجی که به صورت آنلاین انجام شد، پاسخ‌های ۴۰۱۸ فرد بزرگسال آمریکایی شامل ۱۴۴۹ دموکرات، ۱۴۳۷ جمهوریخواه و ۷۸۸ فرد مستقل جمع آوری شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما