شناسهٔ خبر: 32475282 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

توییت‌های جنجالی، کار دست نامزد ایرانی‌تبار پارلمان اروپا داد

صاحب‌خبر -

توییت‌های جنجالی، کار دست نامزد ایرانی‌تبار پارلمان اروپا داد

یک نامزد ایرانی‌تبار انتخابات پارلمان اروپا تنها چند ساعت پس از اعلام کاندیداتوری مجبور به انصراف شد.

به گزارش بی بی سی، علی سجادی یکی از کسانی بود که سه‌شنبه از طرف حزب 'تغییر بریتانیا' به عنوان نامزد این حزب معرفی شده بود. ولی ساعتی پس از اعلام کاندیداتوری او، چند پیامی که آقای سجادی سال‌های قبل در توییتر درباره رومانیایی‌ها، برگزیت و همه‌پرسی دوم نوشته بود، جنجال به پا کرد.

علی سجادی نوامبر ۲۰۱۷ نوشته بود که "بعد از فهمیدن این‌که ۷۰ درصد جیب‌بر‌هایی که در متروی لندن دستگیر می‌شوند رومانیایی‌اند، به خروج از اتحادیه اروپا تمایل پیدا کرده است." او در توییت دیگری از صادق خان، شهردار لندن بابت حمایت از همه‌پرسی دوم انتقاد کرده بود.

پس از انتشار عمومی این توییت‌ها، حزب تغییر بریتانیا اعلام کرد آقای سجادی از نامزدی انصراف داده است. علی سجادی هم در بیانیه‌ای گفت: اگر این توییت‌ها به کسی 'توهین' کرده، عذرخواهی می‌کند.

حزب 'تغییر بریتانیا' را ۱۱ نماینده مجلس بریتانیا پس از استعفا از دو حزب کارگر و محافظه‌کار تأسیس کرده‌اند. این حزب که قبلاً به نام 'گروه مستقل' شناخته می‌شد، طرفدار سرسخت برگزاری یک رفراندوم برای لغو برگزیت است.از رینگ

مسابقه تا انتخابات پارلمان اروپا

علی سجادی می‌گوید پدر و مادرش پیش از انقلاب ایران به بریتانیا مهاجرت کرده‌اند و او در شهر منچستر متولد شده است. آقای سجادی قبلاً در مسابقات هنر‌های رزمی ترکیبی 'ام‌ام‌ای' در آمریکا شرکت می‌کرد و از این بابت چهره نسبتاً شناخته‌شده‌ای است.

حزب تغییر بریتانیا قبلاً گفته بود ۳۷۰۰ نفر درخواست کرده‌اند که از طرف این حزب نامزد انتخابات پارلمان اروپا شوند. چهره‌هایی نظیر ریچل جانسون (خواهر بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین بریتانیا) و یان روستوفسکی (قائم‌مقام پیشین نخست‌وزیر لهستان) هم جزو نامزد‌های این حزب هستند. این انتخابات قرار است از پنجشنبه ۲۳ مه (۲ خرداد) در بریتانیا و ۲۷ کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا آغاز شود.

دولت بریتانیا امیدوار است تا پیش از این تاریخ، توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا را به تصویب مجلس بریتانیا برساند تا انتخابات پارلمان اروپا را برگزار نکند.

نظر شما