شناسهٔ خبر: 32475072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فیصل المقداد:

جولان به آغوش سوریه بازخواهد گشت

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن بی تاثیر دانستن تلاش های دشمنان سوریه اعلام کرد: جولان به آغوش سوریه بازخواهد گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی در نشست مبادلات اقتصادی عربی در هتل «داما رز» دمشق از بازرگانان و سرمایه گذاران عرب خواست که در بازسازی سوریه مشارکت کند.

وی افزود: این نشست در مکان و زمان مناسب در دمشقی که هیچگاه از یاری موضوعات عربی دست برنداشته و آخرین روزهای جنگ ضد تروریسم و حامیانش را می‌گذراند، برگزار می‌شود.

المقداد تاکید کرد: هر گونه راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه باید به دست سوری‌ها باشد و عاقلانه نیست که راهکار از طریق دست برداشتن از حاکمیت و استقلال باشد. سوریه به دشمنانش آنچه از طریق نظامی نتوانسته اند به دست بیاورند از طریق سیاسی نخواهد داد. جنگ ضد سوریه تمام نشده است از جمله جنگ اقتصادی و اقدامات زورگویانه یکجانبه و مخالفت مشروعیت و ضد قوانین بین المللی.

وی گفت: جنگ اقتصادی جنگی است که کشورهای غربی ضد سوریه از شیوه‌های غیرانسانی استفاده می‌کنند. چگونه سوری‌ها در صف پمپ بنزین‌ها می‌ایستند و کودکان سوری در نتیجه تحریم‌های غرب و دیکته‌های آمریکا می‌میرند در حالی که جهان عرب بر دریای نفت غوطه ور است؟

المقداد افزود: آمریکا و اسرائیل در راستای محاصره ما و تضعیف اقتصاد ما و کشتن همه ما به منظور بسط سیطره اش حرکت کرده و هر که آنرا نمی بیند کور است. ملت ما دشمنانی که در برابر دیدگان دنیا و سازمان ملل مرتکب جنایت می‌شوند را نخواهند بخشید. قدس و جولان به آغوش سوریه بزرگ با امت عربی اش که از میان خاکستر برمی خیزد و اراده مصمم برای آزادی سرزمین و انسان دارد، بازخواهد گشت.

نظر شما