شناسهٔ خبر: 32474793 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

به سمن ها به عنوان بازوان توانمند توجه داریم/ اعتقاد راسخ دولت تدبیر و امید به توان سمن ها

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه به سمن ها به عنوان بازوان توانمند نگاه داریم گفت: سمن ها می توانند نقش پررنگی در رشد و توسعه استان در عرصه های مختلف داشته باشند که باید از این ظرفیت های ایجاد شده به نحو احسن استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، دورهمی سازمان های مردم نهاد جوانان استان یزد به همت مجمع سمن های جوانان استان و به مناسبت هفته جوان با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد ، عباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار ، فخرالسادات خامسی مدیرکل دفتر اموراجتماعی وفرهنگی استانداری یزد ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، احمد طالبی معاون فرهنگی و امور جوانان و محمود حاجی حسینی مسئول روابط عمومی این اداره کل ، میثم وطنیه رئیس مجمع سمن های جوانان استان و جمعی از مسئولین و اعضاء سازمان های مردم نهاد جوانان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این دورهی در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته جوان گفت: فعالیت سازمان های مردم نهاد در این استان پررنگ است و باید از ظرفیت سمن ها در تحقق برنامه های دولت در حوزه های مختلف بهره مند شد.

شریعتی اضافه کرد: توسعه، توانمندی، تقویت و نظارت بر سازمان های مردم نهاد رویکرد اصلی به شمار می رود و سعی دستگاه ورزش و جوانان استان همواره در برطرف کردن موانع، زمینه تشکیل و گسترش آنها بوده است.

وی تصریح کرد: در ابتدای دولت قریب به 15 سازمان مردم‌نهاد در استان فعالیت داشت که امروز آمار آن به بیش از 47 مجموعه فعال در یزد رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بابیان اینکه این سمن‌ها در عرصه‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی به سازمان‌های مردم توجه بیشتری داشته باشند و جوانان را درزمینهٔ های مختلف فعالیتی که دارند با استقبال خود به ادامه فعالیتشان تشویق کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند منشا خلاقیت، نو‌آوری و آزمودن رویکردهای نوین در قبال مسایل توسعه ای منطقه خود باشند و نقشی اساسی در دریافت و انعکاس باز‌‌خوردها درباره رویکرد‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دارند خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند حمایت از سازمانهای مردم نهاد از آغاز دولت تدبیر و امید با شتاب خوبی پیگیری شد و از سیاست های دولت برون سپاری و سپردن امور به مردم به خصوص جوانان است چراکه نتایج بهتر و مطلوب تری از اجرای آن بدست خواهد آمد.

شریعتی با تاکید بر اینکه اعتقادمان براین است که از این ظرفیت بزرگ اجتماعی باید برای حل مشکلات و ارتقای ظرفیت فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم، افزود: سمن های جدید در حوزه جوانان، آسیب های اجتماعی، مواد مخدر، گردشگری، فرهنگی، محیط زیست و حوزه های هنری فعالیت می کنند که این فعالیت ها باید موجب هم افزایی بیشتر و تشویق افراد شود و ما نیز حمایت های خود را از این سمن ها خواهیم داشت.

میثم وطنیه رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان هم به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده این مجمع ارائه و ابراز امیدواری کرد: با حمایت های مسئولین و اعتماد به جوانان بتوانیم به نحو احسن خدمت رسانی کنیم و جوانان تشنه کارهای داوطلبانه در امور مختلف هستند که نیازمند حمایت هستند.

در ادامه این نشست نمایندگان سازمان های مردم نهاد جوانان استان یزد به بیان نظرات ، مسائل و مشکلات خود پرداختند.

 

نظر شما