شناسهٔ خبر: 32474733 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سفر کارشناسان انتقال خون پاکستان

انتقال تجربه سازمان انتقال خون به پاکستان

جمعی از کارشناسان انتقال خون پاکستان در سفری ۱۰ روزه با فرآیند تولید فرآورده‌های خونی در ایران آشنا می‌شوند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان تهران، این سفر در راستای تصمیم کشور پاکستان به منظور استقرار سیستم متمرکز انتقال خون در این کشور در حال انجام است.
به درخواست مرکز ملی برنامه خون سالم پاکستان گروهی 15 نفره از کارشناسان انتقال خون این کشور تا 11 اردیبهشت 1398 میهمان سازمان انتقال خون ایران هستند.
نخستین روز این برنامه با موضوع جذب و حفظ اهداکنندگان خون، فرآیند «ثبت نام، معاینه و خونگیری» در سالن اهدای خون و همچنین نحوه تولید فرآورده های خونی در اداره کل انتقال خون استان تهران انجام شد.
آشنایی با فعالیت آزمایشگاه های غربالگری، کنترل کیفی و سرولوژی از برنامه های امروز و فردای این گروه خواهد بود. شنبه 7 اردیبهشت نیز موضوعات مربوط به تضمین کیفیت و نحوه انجام ممیزی های داخلی ارائه می شود.
در ادامه میهمانان پاکستانی به منظور آشنایی با نحوه انجام آزمایش های تطابق خونی و شناسایی آنتی بادی ها و فعالیت کمیته بیمارستانی انتقال خون در مراکز درمانی یکشنبه 8 اردیبهشت به مرکز طبی کودکان می روند.
9 و 10 اردیبهشت نیز در ستاد مرکزی حضور خواهند داشت و آموزش های لازم در خصوص نحوه انجام کنترل اسناد، اعتبارسنجی، نظارت بر شاخص های کیفیت و بازرسی ها در سطح ملی از سوی مسؤولان و کارشناسان مربوطه ارائه خواهد شد و در روز پایانی با حضور مجدد در اداره کل انتقال خون استان تهران ضمن بازدید از انبار کالاهای مصرفی و سردخانه ذخیره سازی پلاسما با فعالیت های در حال انجام واحد پخش خون آشنا می شوند.

نظر شما