شناسهٔ خبر: 32474723 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کشته شدن ۷۶ نفر به دلیل سیل در کشور/ کاهش آمار خودکشی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۷۶ نفر بر اثر سیل و یا ریزش آوار در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
احمد شجاعی بعد از ظهر چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد سیل زدگان در سیل اخیر کشور بیان کرد: تعداد جان باختگان در سیل اخیر کشور ۷۶ نفر است که بیشترین آمار کشته شدگان در سیل اخیر شیراز است که ۲۱ نفر جان باختند.

وی ادامه داد: اکثر کشته شدگان در اثر غرق شدگی و ریزش آوار است.

وی با اشاره به آمار خودکشی در ایران افزود: آمار خود کشی در ایران به نسبت کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است، اما ما دو سال پیش آمار تعداد خود کشی‌های ایران را اعلام کردیم و نتیجه مطلوبی نداشت.

وی با اشاره به رتبه ایران در خودکشی تصریح کرد: رتبه کشور ایران در خود کشی ۶۴ از ۱۶۴ کشور جهان است در حالی که افغانستان رتبه ۱۲۴ را دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمار سقط جنین در سال گذشته افزود: در سال گذشته آمار سقط جنین ۹ هزار و ۱۴۳ هزار بوده که در حالی آمار سال ۹۶ آمار سقط جنین ۹ هزار و ۳۰۴ بوده و قریب بر سه درصد کاهش یافته است.

شجاعی با اشاره به معاینات انجام شده در پزشکی قانونی، گفت: در سال گذشته معاینات انجام شده در این سازمان بالغ بر یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۴۵۸ معاینه بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ معاینات انجام شده قریب بر یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۴۶ معاینه بوده که در سال ۹۷ قریب بر ۶ درصد افزایش داشته ایم.

شجاعی با اشاره تفکیک آمار سال ۹۶ و ۹۷ یادآور شد: معاینات انجام شده به تفکیک جنسیت قریب بر یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۵۸۳ هزار و ۶۵۶ نفر زن بوده است.

وی با اشاره به تعداد معاینات انجام شده در سال گذشته تصرین کرد: تعداد معاینات انجام شده حادثه کار در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۵۶۸ مورد بوده است و از این تعداد یک هزار و ۳۷۸ نفر زن و ۲۷ هزار و ۷۵۱ نفر مرد بوده است که سه درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص به مراجعه مردم در ارتباط به نزاع بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۵۹۳ نفر بوده است که بیش از ۴۰۵ هزار نفر آن مرد و قریب بر ۱۸۸ هزار نفر آن زن بوده است که نسبت به سال ۹۶ سه درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر

نظر شما