شناسهٔ خبر: 32474105 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انضباط مالی محور اعتماد بانک‌ها به واحدهای تولیدی است

30054

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: تلاش بانک توسعه صادرات ایران تداوم حفظ تولید صادرات محور و ارائه خدمات این بانک در شکل‌های مختلف آن اعم از سرمایه در گردش، تامین مالی طرح توسعه، تخصیص تسهیلات با نرخ‌های مصوب، کمک به نقل و انتقالات ارزی از طریق صرافی توسعه صادرات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی صالح‌آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران و هیأت همراه طی دیدار از «شرکت فولاد کاوه جنوب کیش» گفت: برنامه‌ریزی تأمین مالی طرح توسعه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (فاز ۲) توسط این بانک برای توسعه زیرساخت‌های صادراتی کشور انجام شده است.

وی انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک برای شرکت فولاد کاوه جنوب را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده عنوان کرد و گفت: انتشار این اوراق توسط شرکت تأمین سرمایه تمدن صورت پذیرفته و کمک شایانی به تأمین مالی این بنگاه کرده است.

صالح‌آبادی محور اعتبار دهی نظام بانکی به مشتری را بر پایه اعتماد دانست و گفت: در ارزیابی‌های بانک موضوع انضباط مالی از اهمیت زیادی دارد؛ رتبه اعتباری به‌اندازه‌ای حائز اهمیت است که می‌تواند اختیارات بانک را برای ارتقای سقف اعتباری، افزایش دهد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از درخواست هیأت مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در مورد انتشار اوراق سلف استقبال کرد و گفت: این درخواست را به شرکت تأمین سرمایه بانک انتقال می‌دهیم تا فرایند اجرایی آن انجام شود؛ این امکان از سوی بانک وجود دارد که هم از طریق شرکت تأمین سرمایه تمدن و هم از مجرای بانک، سرمایه در گردش موردنیاز این واحد تولیدی را تأمین کند.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۳۸۵ تأسیس و با جذب ۱ هزار و ۳۳۶ نیروی کار، انواع فولاد شامل محصولات میانی تولید آهن و فولاد و شمش فولاد سبک آلیاژی تولید می‌کند.

این شرکت از سال ۸۸ در لیست مشتریان بانک توسعه صادرات قرار گرفت و از تسهیلات و خدمات این بانک در حوزه تأمین سرمایه در گردش، اعتبار اسنادی وارداتی دیداری و سایر خدمات بانک استفاده کرده است.

این واحد صنعتی در سال ۹۷ بالغ بر ۲۳۴ میلیون و ۵۸۸ هزار دلار صادرات داشته که با راه‌اندازی فاز ۲ فولادسازی خود، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد را به توان تولیدی شرکت خواهد افزود. فاز ۲ این شرکت در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به موقعیت مطلوب پروژه (نزدیکی به آب‌های آزاد) امکان صادرات نهایی محصول نهایی آن (شمش فولاد) به کشورهای مختلف ازجمله ترکیه، عمان و هند و… با حجم سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار فراهم خواهد شد.

همچنین در این بازدید صالح‌آبادی از طرح آب‌شیرین‌کن صنعتی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش بازدید کرد. این طرح ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به طرح‌های فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و ضرورت تأمین آب برای این واحد صنعتی، پیش‌بینی می‌شود که طرح احداث آب‌شیرین‌کن صنعتی به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب در روز، علاوه بر تأمین نیاز صنعت فولاد، به طور غیرمستقیم تأثیر به سزایی در تولید و فروش و صادرات محصولات فولادی شرکت داشته باشد. «شرکت فولاد کاوه جنوب کیش» در بندرعباس واقع شده است.

انتهای رپرتاژ خبری

نظر شما