شناسهٔ خبر: 32474033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد از عملکرد بنیاد شهید در سیل اخیر/بیشترین آسیب متوجه جانبازان شد

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد شهید دیر عمل کرد و بیشترین آسیب در سیل اخیر به جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی وارد شد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی سبد هزینه اقتصادی مردم را سنگین کرده و تقریبا همه اقشار اجتماعی دچار مشکل شده‌اند که طبیعتا در این بین کسانی که نیاز به مساعدت بیشتر حاکمیت و دولت دارند اقشار محروم و اقشاری بوده که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند و در این بین ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم شهدا در اولویت هستند و نیاز است که دولت توجه بیشتری به این اقشار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از این قشر که دچار آسیب و نقصان شده‌اند افزود: با بالا رفتن هزینه درمان، معیشت، مسائل فرهنگی و اجتماعی این اقشار از جامعه در سختی و مشقت به سر می‌برند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: خانواده معظم شهدا دارای مطالبات چندین ساله هستند چرا که خانواده شهدا نمی‌توانند و معذوراتی دارند و برای مثال نمی‌توانند مانند دیگر اقشار برای مطالبات خود در تجمعات شرکت کنند چرا که  آنها خود وارث انقلاب هستند.

 وی گفت: خانواده شهدا مطالبه‌ای ندارد اما مسوولان به آنها بدهکارند چرا که  دولت یک مقدار در این زمینه تعلل  می‌کنند و توجه خاصی به آن‌ها نمی‌شود.

 وی با اشاره به سیل اخیر در کشور ابراز کرد: در جریان سیل اخیر شاید دیرترین دستگاهی که به این موضوع پرداخت بنیاد شهید و امور ایثارگران بود چرا که جانبازان شیمایی داریم که نیاز دارند هر روز کپسول‌های اکسیژن آنها تعویض شود  و نیاز به داروهای خاص با هزینه های بالا دارند.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود: جانبازان قطع نخاعی داریم که بیش از 2 پرستار دارند  و در جریان سیل این افراد بیش از همه دچار آسیب شدند لیکن کسی نبود به این افراد توجه داشته باشد.

 وی ابراز کرد: در خصوص پرستاری از والدین شهدا متاسفانه بنیاد اقدامی کرد و پرستاری را به بیمه‌ها داد که موجب شد بیمه‌ها  نتوانند حق پرستاری را پرداخت کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر هزینه درمان ایثارگران از رقم سالی 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که البته مشکلاتی سر راه وجود دارد و بیمه‌ها هم سخت‌گیری می‌کنند.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: متاسفانه چند سالی علی‌رغم اینکه قانون صراحت به بکارگیری فرزندان شهدا دارد به دلیل شرایط اقتصادی کشور حجم قابل توجهی از فرزندان شهدا بیکار هستند.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: طرحی به مجلس ارائه شد که در آن طرح تا پایان فصل بهار بخشی از مشکل هزینه درمان، پرستاری و هتلینگ، هزینه دارو،  جراحی و عمل خانواده شهدا و ایثارگران تا حدودی برطرف خواهد شد.

وی افزود: به دنبال تغییر نگرش در بیمه و تشکیل صندوق ذخیره فنی در بنیاد شهید هستیم که بتوان مابه‌التفاوت هزینه‌هایی که  بیمه قادر به پرداخت نیست از محل صندوق تامین شود.

انتهای پیام/82031

 

نظر شما