شناسهٔ خبر: 32472525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار:

معوقات مالی شهرداری اصفهان به کارگران پرداخت شد

اصفهان- ایرنا- شهردار اصفهان گفت: با وجود مشکلات اقتصادی موجود معوقات مالی و بدهی های به ارث رسیده از دوره های گذشته را به کارگران پرداخت کردیم.

صاحب‌خبر -

سال 96 رئیس شورای شهر اصفهان اعلام کرده بود، میزان بدهی های شهرداری این کلانشهر 391 میلیارد تومان است که 118 میلیارد تومان بدهی های جاری، 137 میلیارد تومان بدهی های عمرانی، 83 میلیارد تومان بابت غرامت املاک و 52.7 میلیارد تومان میزان بدهی به بانک است.
به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات سازمان قطار شهری افزود: برخی تصور می کردند مجموعه مدیریت شهری نمی تواند بودجه سه هزار میلیارد تومانی را محقق کند اما تاکنون 88.4 درصد از بودجه سال گذشته شهرداری محقق شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت های مجموعه مدیریت شهری متناسب با نیاز های شهری پیش می رود، افزود: همچنین در راستای شعارها و وعده های داده شده حرکت می کنیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: تلاش میکنیم از تفکر سازه ای حاکم فاصله بگیریم و به سمت نگاه مهندسی حرکت کرده و آن را اجتماعی کنیم از این رو اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی که مدیریت شهری جدید روی کار آمده مشهود است.
وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی در سال گذشته به اوج خود رسید، تصریح کرد: امروز برخی مخالف اقدامات زیاد عمرانی هستند اما ما همچنان این طرح ها را با قوت ادامه خواهیم داد چرا که رونق و اشتغال را در شهر ایجاد خواهند کرد.
نوروزی با اشاره به هفته فرهنگی اصفهان بیان کرد: اگرچه برخی جشن ها و برنامه های خاصی برای این هفته در نظر گرفته شده بود اما برای همراهی و همدردی با ملت و سیل زدگان از انجام برنامه های خاص هفته فرهنگی اصفهان خودداری شد اما برخی از برنامه های فرهنگی در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری زیرساخت برنامه های فرهنگی را در نظر گرفته است، اضافه کرد: به همین منظور سال گذشته سالن قدیمی سینما ساحل به پردیس سینمایی چند منظوره تبدیل شد همچنین یک سینماد در خوراسگان به بهره برداری رسید و یک سینمای دیگر در منطقه رهنان در حال احداث است.

** 33 هزار تانکر آب برای نجات فضای سبز خریداری شد
شهردار اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری در راستای ایجاد فضای سبز پایدار و مقاوم به کم آبی و خشکسالی اقدام می کند، خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل کم آبی شدید و ناتوانی در آبیاری فضای سبز ستاد مبارزه با خشکسالی برای نجات فضای سبز شهری تشکیل شد و 33 هزار تانکر آب برای نجات این فضا خریداری کردیم.
وی با اشاره به سیاست شهرداری اصفهان درباره فضای سبز بیان کرد: نگاه این مجموعه به توسعه فضای سبز تغییر کرده‌ است و به دنبال تغییر گونه ها به سمت گونه های مقاوم به کم آبی هستیم در این راستا باید گفت سال گذشته 217 هزار متر مربع چمن مقاوم به خشکسالی جایگزین چمن های غرق آبی شده است.
به گفته نوروزی، در گذشته اصفهان دارای 12 هزار هکتار فضای سبز بود اما اکنون پنج هزار هکتار بیشتر فضای سبز در اصفهان نداریم که ٣٧٠٠ هکتار آن در اختیار شهرداری است.
وی با بیان اینکه امکان اصلاح اساسی چهارباغ را نداشتیم، افزود: طرح چهارباغ در دوره پیشین مدیریت شهری شروع شد و در دوره فعلی به عنوان میراثدار آن امکان اصلاح اساسی را نداشتیم که با این حال در برابر گود برداری‌های غیر اصولی ایستادیم.
وی ادامه داد: محور چهار باغ برای مجموعه مدیریت شهری برنامه ای است که نیاز به اصلاحات دارد و ما این هدف را در مسیر ساخت آن دنبال می کنیم.
شهردار اصفهان با اشاره به تعطیلی و نیمه تمام ماندن طرح های عمرانی در دوره پیشین مدیریت شهری گفت: طرح هایی از جمله میدان امام علی(ع)، سالن اجلاس، شرکت نمایشگاه ها، پل اشکاوند و پل استقلال به صورت نیمه تمام و تعطیل باقی مانده بود که در این دوره دوباره آغاز به کار کردند.
وی سیاست مدیریت شهری در اجرای طرح های عمرانی را در مرحله نخست آزادسازی و سپس اجرا دانست و اظهار داشت: مشکلات طرح های کنونی شروع بی برنامه است که در این راستا به دنبال پایداری در روند تکمیل طرح ها طی فرآیندی قابل اجرا هستیم.
نوروزی با اشاره به 15 طرح نیمه تمام در حال تکمیل افزود: اگر در گذشته این طرح ها تکمیل می شد در زمان حال هزینه های بیشتری برای این طرح ها پرداخت نمی شد.
وی ادامه داد: در 15 سال گذشته به ازای هر کیلومتر احداث مترو 50 میلیون دلار هزینه می شد که با دلار امروزی هزینه بسیر زیادی است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون سه هزار میلیارد ریال برای خط دوم مترو هزینه شده است، بیان کرد: در زمان حال احداث ایستگاه‌ها زیرِ زمین با شیوه‌های جدید در دست ساخت است همچنین کاتر هد دوم مترو از گمرک آزاد شده ‌است و این طرح از 2 جهت در حال پیشروی است.

**تراموا به اکوسیستم حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه می شود
نوروزی گفت: در زمان حال تراموا به عنوان نیاز اساسی در فضای اکوسیستم حمل و نقل شهری محسوب می شود از این رو ایجاد تراموا پس از مترو در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته و فضای مطالعاتی آن آغاز شده است.
وی با اشاره به به اینکه یک سوم بودجه سال جاری شهر اصفهان به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی 2 هزار میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

** افزایش 37 درصدی بودجه شهرداری اصفهان
شهردار اصفهان اظهار داشت: بودجه سال جاری شهرداری اصفهان ٣٧ درصد افزایش پیدا کرده است که این شهرداری تنها شهرداری است که در بین کلانشهرها توانسته بودجه خود را به این میزان افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، در شهر اصفهان افزون بر 2 میلیون و 300 هزار نفر زندگی می کنند، همچنین این خطه دارای 15 منطقه شهری، هفت هزار و 500 هکتار اراضی مسکونی، 700 هزار خانه، حدود 360 هکتار اراضی آموزشی، 50 هکتار پارکینگ، یکهزار و 100 هکتار فضای عمومی و 300 هکتار باغ داخل محدود شهری است.
9913/6026/

نظر شما