شناسهٔ خبر: 32472135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲ درصد مردم استان همدان پرونده الکترونیکی سلامت ندارند

R41405/P/S6,75/CT11

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: ۲ درصد مردم استان همدان هنوز پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل نداده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، رشید حیدری مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش ما ایجاد امنیت روانی و احساس امید و نشاط در جامعه است.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت 350 پروژه عمرانی را با 200 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رساندیم. این اعتبار از محل منابع طرح تحول، ردیف‌های متمرکز وزرادت بهداشت و درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: 380 نیرو شامل پزشک، ماما،مراقب سلامت، کارشناس تغدیه و دستیار دندانپزشکی در استان جذب کردیم. طرح وارنیش فلوراید تراپی نیز برای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز انجام شده است.

حیدری مقدم افزود: در زمینه کاهش نمک انواع نان نیز وارد عمل شدیم و توانستیم نمک مصرفی نان را تا سطح قابل توجهی کاهش دهیم. استان همدان در زمینه کاهش نمک مصرفی مواد غذایی و پیشگیری از بیماری فشارخون جزو استان‌های پیشرو بوده است.

وی با بیان اینکه 900 دستگاه پرتابل برای گروه بهداشت محیط و حرفه ای خریداری کردیم، ابراز کرد: در طرح سلامت نوروزی 133 مرکز و مکان متخلف پلمپ و 32 تن مواد غذایی غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: خط قرمز ما سلامت مردم است بنابراین در هرکجا که موارد بهداشتی رعایت نشود با صاحبان آن مرکز برخورد جدی می‌شود.

حیدری مقدم در بخش دیگری از سخنانش به سامانه سیب اشاره کرد و افزود: سامانه سیب در کل کشور پایه سلامت یک مملکت است، 98 درصد جمعیت استان در این سامانه ثبت نام کرده و 80 درصد از آن‌ها حداقل یک مرتبه از مراکز جامع سلامت خدمت بهداشتی دریافت کرده اند.96 درصد جمعیت استان از ارائه خدمات بهداشتی ابراز رضایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تحقیقاتی که در سطح کشور انجام شده، 60 درصد از مردم ما دچار کمبود ویتامین «دی» هستند، اظهار داشت: 100 درصد دانش‌آموزان دختر و پسر را تحت پوشش مکمل دی قرار داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در بخش دیگری از سخنانش به ابراز همدردی و کمک رسانی به مردم سیل زده اشاره کرد و گفت:چهار محموله اورژانسی خدمات بهداشتی به لرستان ارسال شد. 5500 قوطی شیر خشک نیز در ساعات اولیه در اختیار این مردم قرار دادیم.

حیدری مقدم افزود: با توجه به اینکه نگران اپیدمی بیماری های واگیر دار و گزیدگی ها بودیم، بنابراین 120 هزار دز واکسن هاری، عقرب گزیدگی و مار گزیدگی نیز به این مناطق ارسال شد.

انتهای پیام/ ت

نظر شما