شناسهٔ خبر: 32470723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

احتمال طغیان دوباره گرگان رود قوت گرفت

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان هشدار داد که روستاهای واقع در مسیر گرگان رود حد فاصل روستای چن سولی تا روستای سقر یلقی به دلیل طغیان رودخانه و افزایش حجم ورودی آب به این حوزه در معرض خطر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مجتبی جمالی چهارشنبه گفت: مطابق اخطاریه سازمان هواشناسی و با توجه به افزایش بارندگی همراه با وزش باد در استان گلستان، لازم است اهالی منطقه از حضور در محدوده رودخانه خودداری کرده و در استحکام سیل‌بندهای احداثی بکوشند.

وی بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان گلستان در آماده‌باش هستند تا تدابیر لازم را برای هدایت آب از فیوزها و شکاف‌های ایجاد شده در بالادست آق قلا بکار گرفته و مانع ورود مجدد آب به این شهر شوند.

همچنین فرماندار آق قلا گفت: باتوجه به پیش‌بینی تداوم بارش‌ها تا روزهای آینده، ورود حجم آب حدود ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه به حوزه آبریز گرگان رود پیش‌بینی می‌شود.

امان گلدی ضمیر گفت: اگر میزان بارش باران و طغیان از مقدار پیش‌بینی شده بیشتر نباشد، احتمال ورود آب به محله‌های شهری تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

وی افزود: تاکنون دستوری برای تخلیه مناطق شهری صادر نشده اما شهروندانی که چادرهای موقت خود را در شهر برپا کرده و احتمال آبگرفتگی آن وجود دارد می‌توانند از سالن ورزشی امام خمینی برای اسکان موقت استفاده کنند.
در پی بارندگی روزهای اخیر در استان گلستان؛ روان‌آب‌ها مجددا در سطح منطقه جریان گرفته است.

در بین رودخانه‌های استان گلستان؛ گرگان‌رود آورد بیشتری دارد چراکه آب شمار زیادی از رودهای فرعی منطقه به آن می‌ریزد.

برچسب‌ها:

نظر شما