شناسهٔ خبر: 32470660 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پنج اثر استان بارانی به جشنواره فیلم وارش رسید

قاسم مصفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ٥٣ اثر شامل ٢٧ فیلم مستند، ١٨ فیلم داستانی و ٨ فیلم پویانمایی به بخش مسابقه ملی نهمین جشنواره

صاحب‌خبر - قاسم مصفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد ٥٣ اثر شامل ٢٧ فیلم مستند، ١٨ فیلم داستانی و ٨ فیلم پویانمایی به بخش مسابقه ملی نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش راه یافتند که فیلم‌های «چوپان‌های عاشق» به کارگردانی امیر شکرگزار و «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» ساخته الله کرم رضایی‌زاده از استان گیلان در بخش مستند این جشنواره حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: همچنین هشت فیلم نیز در بخش ویژه با محوریت جنگل‌های هیرکانی این دوره از جشنواره نمایش داده می‌شوند که «جنگل‌های هیرکانی» به کارگردانی بابک مجیدی ، «به کجا می رویم؟» ساخته رضا مجلسی و فیلم پویانمایی «مهمان ناخوانده» اثر کوروش شاملو آثاری هستند که از استان گیلان در بخش ویژه این رویداد بین‌المللی سینمای ایران شرکت دارند.
جنگل‌های هیرکانی متراکم‌ترین ناحیه جنگلی ایران را تشکیل می‌دهند و بخش ویژه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش که به این موضوع اختصاص دارد، با هدف ارتقای آگاهی عمومی به منظور حفظ و ضرورت همراهی جوامع انسانی در مدیریت جنگل‌ها با مشارکت کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار می‌شود.
جنگل های هیرکانی نوار سبزی به طول 850 کیلومتر هستند که از جلگه گرگان تا قسمتی از کشور آذربایجان کشیده شده اند. نام این جنگل ها از نام قدیم گرگان که در گذشته هیرکان خوانده می شد، گرفته شده است. منطقه ای جنگلی در کرانه جنوبی دریای خزر و شمال رشته کوه های البرز که تنوع زیستی، گونه های بومی، نادر و منحصربفرد گیاهی و جانوری و زیبایی حیرت انگیز طبیعی اش چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.
نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور از ٩ تا ١٣ اردیبهشت‌ماه جاری با محوریت سنت‌های رفتاری، گفتاری و زیستی در شهر بابل استان مازندران برگزار می‌شود.
1881/2007
انتهای پیام

نظر شما