شناسهٔ خبر: 32470359 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

78 درصد مردم گناوه از مراکز درمانی خدمات گرفتند

گناوه- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: ازمجموع106هزار و 991 نفری که در سامانه سیب برای تشکیل پرونده سلامت در این شهرستان ثبت نام کرده اند 78 درصد حداقل یک بار از مراکز بهداشتی و درمانی دولتی خدمات دریافت کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد بازیاری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت افزود: تشکیل پرونده سلامت همزمان با اجرای طرح تحول سلامت درکشور دراین شهرستان از سال 1395 آغاز شد که از مجموع افراد ثبت نام شده تنها 22 درصد برای دریافت خدمات مراقبتی و معاینه های پزشکی مراجعه نکرده اند.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه مبنای برنامه ریزی ها درحوزه سلامت ازجمله اعتبار، نیروی انسانی، توسعه و افزایش تجهیزات و امکانات تنها از طریق سامانه سیب پالایش و بررسی و تامین می شود از آن دسته افرادی که پرونده سلامت برای آنان تشکیل شده و تاکنون به مراکز خدمات درمانی مراجعه نکرده اند انتظار داریم تسریع کنند.
بازیاری افزود: یکی دیگر از مزایای مهم سامانه سیب ارزیابی شاخصه های خطر 10 ساله بیماری های قلبی و عروقی است.
وی گفت: میزان مراجعه ساکنان در روستاهای این شهرستان که پرونده سلامت برای آنان تشکیل و به مراکز و خانه های بهداشت مراجعه و تحت مراقبت و معاینه قرار گرفتند 100 درصد است.
بازیاری اظهارداشت: میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به مراکز درمانی این شهرستان دارای پرونده سلامت 97.93 درصد بوده است که در بین شهرستان های استان بوشهر در رتبه اول قرار داریم.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه با گرامیداشت هفته سلامت گفت: هفته سلامت فرصتی مناسب است تا عملکرد و خدمات یکساله به مردم ازطرق مختلف از جمله رسانه ها اطلاع رسانی تا اعتمادسازی مردم به متولیان امر سلامت بیشتر شود.
وی افزود: دراین هفته برنامه های متنوعی پیش بینی شده که همایش سلامت روان برای گروه هدف سفیران و داوطلبان سلامت و پیاده روی کارکنان ادارات همراه با صبحانه سالم، عیادت از بیمارستان در بیمارستان، برگزاری جشنواره غذای سالم در بندرریگ، سخنرانی در نمازجمعه، برپایی ایستگاه سلامت در مصلای جمعه و اجرای پویش آموزشی و ارایه آموزش های روزانه در سطح مدارس بخشی از آن است.
وی اضافه کرد: در خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم در مقوله سلامت نیاز به حمایت و همکاری همه آحاد مردم و گروه ها از جمله اصحاب رسانه و فضاهای مجازی داریم.
بازیاری با تقدیر از زحمات خبرنگاران عرصه سلامت این شهرستان گفت: از اصحاب رسانه این شهرستان انتظارداریم در اعتمادسازی بین مردم و متولیان امر سلامت کمک و یاری رسان باشند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه از اهالی این شهرستان خواست هرگونه پیشنهاد ، شکایت و انتقادی در زمینه مسایل بهداشتی دارند با سامانه 190 تماس بگیرند و یا بصورت مستند و مکتوب به این شبکه مراجعه کنند.
در پایان این آیین از خبرنگاران حوزه سلامت تجلیل بعمل آمد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164

نظر شما