شناسهٔ خبر: 32468211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کلاهبردار 16 ساله در ساوجبلاغ دستگیر شد

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از دستگیری کلاهبردار 16 ساله در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: این فرد اقدام به برداشت 200 میلیون ریال پول از حساب کاربران کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتای شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اینکه فردی طی برداشت های متوالی مبلغ 20 میلیون ریال از حسابش برداشت شده است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز بیان کرد: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی حسابی که پول به آن واریز شده بود را مسدود کردند و در ادامه آی پی مورد استفاده استعلام و شخص استفاده کننده در یکی از شهرستان های غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

محمدیان با بیان اینکه مشخص شد نامبرده دانش آموزی 16 ساله است، خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این فرد نرم افزاری را تهیه کرده و با استفاده از اپلیکیشتن های تبلیغاتی جعلی که قابلیت ارائه خدمات بانکی را دارد اقدام به برداشت 200 میلیون ریال از حساب کاربران کرده است.

وی بیان کرد: متهم مبلغ مورد ادعای شاکی را عودت داد و برای انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با بیان اینکه بسیاری از اپلیکیشین ها از نام و ظاهر برنامه های معروف برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند از کاربران خواست قبل از نصب این برنامه ها از هویت اصلی آن مطلع شوند و سپس اقدام به نصب آن کنند.

انتهای پیام/د/1105/س/1

 

نظر شما