شناسهٔ خبر: 32468202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون پارلمانی رییس جمهوری:

لوایح دولت در مجلس اولویت بندی می شود

تهران-ایرنا- معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: با توجه به تعداد بالای لوایح دولت در مجلس و مدت زمان محدود باقی مانده از دوره مجلس دهم، فهرست لوایح دارای اولویت تصویب اعلام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسینعلی امیری» در حاشیه جلسه امروز - چهارشنبه - دولت در پاسخ به سوالی درباره لوایح باقی مانده دولت در مجلس و اولویت بندی آنها تا پایان دوره مجلس دهم اظهارداشت: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار به مناسبت سال جدید توصیه کرد که در مدت زمان باقی مانده از عمر مجلس دهم و با توجه به تعداد بالای لوایح دولت که در دستور کار مجلس قرار دارد، دولت این لوایح را اولویت بندی کند و فهرست آن را به مجلس اعلام کند، تا در دستور کار مدت باقی مانده قرار گیرد.
وی افزود: این موضوع به وزارتخانه ها، دستگاه ها و سازمان ها اعلام کردیم و در حال تنظیم و تدوین فهرست اولویت دار برای اعلام به مجلس هستیم.
امیری در درباره پیگیری دولت از طرح مصوب مجلس شورای اسلامی در برابر تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی آمریکا هم گفت: هنگامی که مجلس طرحی را تصویب می‌کند دولت حق دارد نسبت به آن طرح اعلام نظر و اظهار عقیده کند و نماینده دولت در آن طرح مشخص شود.
معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: بخشی از طرحی که نمایندگان مجلس تهیه کردند به دولت باز می‌گردد و تکالیفی برای سازمان برنامه و بودجه، وزارت دفاع، امور خارجه و بخش های دیگر از دولت تعیین تکلیف می‌کند.
وی با بیان این که درکلیه مراحل تهیه این طرح نمایندگان دولت حضور داشتند،گفت: کمیته ای در این راستا تشکیل شده که من به همراه معاونت تقنینی و نمایندگان وزارت دفاع، اطلاعات و امور خارجه در آن حضور داریم.
امیری اظهار داشت: در جلسات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیصحن علنی مجلس هم نمایندگان دولت فعال بودند و تعامل خوبی هم به وجود آمد. تصویب این طرح در جلسه روز گذشته نشان دهنده تعامل حداکثری دولت با مجلس شورای اسلامی بود.
وی یادآورشد: منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در این زمینه هستیم که با توجه به فوریت این طرح فکر می‌کنم امروز شاهد اظهار نظر این شورا نسبت به این طرح باشیم.
‌سیام**9402** 1336

نظر شما