شناسهٔ خبر: 32468108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

پرداخت زکات بخشی از مشکلات محرومان و مستضعفان را رفع می کند

سنندج – نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان گفت: مسئله زکات در میان جوامع اسلامی یکی از بحث های مهم است و پرداخت این واجب الهی می تواند بخشی از مشکلات مردم و محروم مستضعف جامعه را مرتفع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فائق رستمی پیش از ظهر امروز در شورای زکات استان کردستان، اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی خدمات ارزنده بسیاری به مردم محروم کشور ارائه کرده اند و اگر خدمات این نهادهای مردمی نبود بدون شک فقر در جامعه نمود بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات و پرداخت آن به فقرا باعث شده خنده بر روی افراد بسیاری در سطح جامعه بازگردد، افزود: بحث زکات به عنوان یکی از پایه‌ها و ستون دین اسلام در بین مسلمانان جایگاه خاصی دارد و مردم کردستان نیز به خوبی این واجب الهی را به جا می‌آورند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله زکات از بزرگترین تعاون‌ها نزد خداوند است، ادامه داد: دین اسلام دین احترام است و هر کس می‌خواهد در مسیر اسلام قرار گیرد باید وظایف دینی خود را به نحو احسن انجام دهد که یکی از مهمترین این وظایف پرداخت زکات است.

ماموستا رستمی یادآور شد: خداوند همواره کسانی را که ترک نماز و زکات کرده اند را مورد سرزنش قرار داده و بر انجام این دو واجب بیش از واجبات دیگر تاکید دارد.

وی بیان کرد: همچنین بحث زکات اگر به درستی در حکومت اسلامی ایران اجرا شود می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را رفع کرده و موجب شکوفایی اقتصاد اسلامی شود و ابنیه های اقتصادی کشور را قوی کند.

نظر شما